Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

Τρόντχάϊμ- Νορβηγία - Trondheim - Norway

Αποχαιρετήσαμε το Όσλο, μετά από ένα γερό Σκανδιναβικό πρωινό και πήραμε το λεωφορείο της γραμμής με προορισμό το Τρόντχάϊμ.
Η απόσταση είναι 500 χλμ. και η διάρκεια του ταξιδιού 8 ώρες περίπου.

Η διαδρομή ήταν ανιαρή, πεδινή, χωρίς τίποτε το ιδιαίτερο. Μόνον όταν πλησιάσαμε προς το Τρόντχάϊμ και άρχισαν να φαίνονται τα πρώτα σπίτια, το τοπίο ομόρφυνε, αλλά δυστυχώς άρχισε να βρέχει, παρά του ότι ήμασταν στα μέσα Αυγούστου, αλλά έτσι είναι στον βορρά...

Ας δούμε τον χάρτη για να ξέρετε την διαδρομή.

Κάνετε κλικ για μεγέθυνση της κάθε φωτογραφίας.

Click photo to enlarge.

Ήταν απογευματάκι όταν είδαμε τα πρώτα σπίτια, λίγο πριν από το Τρόντχάϊμ. Ευτυχώς στις Σκανδιναβικές χώρες, το καλοκαίρι δεν νυχτώνει, μόνον σουρουπώνει.

Πολύ όμορφη εξοχή με πανέμορφα σπίτια!

Μπροστά μας τα στάχυα κιτρινισμένα και λίγο πιο πίσω αραιά σπιτάκια πολύχρωμα, καθώς και δάση!

Ήδη φτάσαμε στο Τρόντχάϊμ το οποίο ιδρύθηκε το 997 και ήταν πρωτεύουσα των Βίκινγκς έως το 1217.

Περάσαμε την γέφυρα του ποταμού Nidelven,ο οποίος διασχίζει την πόλη και θαυμάσαμε μια ωραία θέα της πόλης.

Στην επόμενη φωτογραφία δεσπόζει ο περίφημος Καθεδρικός Ναός Nidaros, από το 1838. Είναι ο Εθνικός Ναός της Νορβηγίας!

Το λεωφορείο της γραμμής έφτασε στον προορισμό του, κατεβήκαμε, πήγαμε στο ξενοδοχείο μας και βγήκαμε στην βροχή για μια μικρή βόλτα.

Στο Τρόντχάϊμ, ζουν 182.000 κάτοικοι εκ των οποίων οι 30.000 είναι φοιτητές, διότι εδώ υπάρχει το θαυμάσιο Νορβηγικό Πανεπιστήμιο Επιστημών και Τεχνολογίας, υπάρχει ακόμα το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο St.Olaf και διάφορα άλλα τεχνολογικά ιδρύματα!

Στεκόμαστε σε μια μικρή γέφυρα από τις πολλές του ποταμού. Τα κατακόκκινα τριαντάφυλλα μας θυμίζουν ότι είναι Αύγουστος, παρά την χειμωνιάτικη ατμόσφαιρα.

Ήδη όμως είχε γίνει 10 το βράδυ και η κίνηση των ανθρώπων ήταν μηδενική. Πήγαμε λοιπόν για ύπνο, γιατί το πρωί, μετά το πρωϊνό, θα φεύγαμε για να ανακαλύψουμε τα περίφημα φιόρδ.

Την επόμενη ημέρα, πάλι με βροχή, είδαμε την παλιά γέφυρα, το σύμβολο της πόλης από το 1685, η οποία δέχθηκε πολλές βελτιώσεις έκτοτε για να μείνει ασφαλής.

Είδαμε τον περίφημο Καθεδρικό του Nidaros, όπου και η έδρα της Αρχιεπισκοπής. Είναι ο μεγαλύτερος καθεδρικός Ναός στην Σκανδιναβία και είναι κτισμένος πάνω από τον τάφο του Βασιλιά Όλαφ, που αγιοποιήθηκε το 1164 από τον Πάπα Αλέξανδρο ΙΙΙ.

Είδαμε τα πολύχρωμα σπίτια πάνω στο ποτάμι

και καταλήξαμε στον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης, όπου μας περίμενε το λεωφορείο της γραμμής Trondheim - Alesund.

Και κάπως έτσι, άρχισε ένα πανέμορφο ταξίδι στην καρδιά της Νορβηγίας, σ΄αυτήν την απέραντη ανόθευτη φύση, διασχίζοντας στενούς δρόμους, αλλά συντηρημένους και καθαρούς, ανάμεσα στα φιόρδ, όπου ίσα-ίσα χωρούν δύο αυτοκίνητα και όπου οι ταχύτητες είναι χαμηλές και τα αυτοκίνητα έχουν αναμμένα φώτα καθ΄όλη την διάρκεια του 24ωρου, υποχρεωτικά.

Καθίστε μαζί μας αναπαυτικά στο πούλμαν και ξεκινούμε. Στην πρώτη φωτογραφία φαίνονται ακόμη τα πολύχρωμα σπίτια, πέριξ του Τρόντχάϊμ.

Έβρεχε συνεχώς, αλλά σιγανά. Ευτυχώς είχα προβλέψει να έχουμε μπουφάν, πλεχτές ζεστές μπλούζες, γερά παπούτσια, σκούφους και γάντια. Όλα αυτά είναι απαραίτητα, ακόμα κι αν είναι Αύγουστος, όπως στο δικό μας ταξίδι.

Το πράσινο ήταν πάντα παρόν

και όπου υπήρχε έστω και λίγος χώρος, ήταν καλλιεργημένος.

Ήδη φτάσαμε στο πρώτο πορθμείο, όπου το λεωφορείο της γραμμής θα μπει στο πλοίο από την μία μεριά και θα βγει κατ΄ευθείαν, από την πίσω μεριά, μόλις πιάσουμε στεριά, χωρίς μανούβρες.

Αυτή είναι η συνήθης διαδικασία, ανάμεσα στα φιόρδ.

Ήταν σύντομη αυτή η θαλάσσια διαδρομή, το πούλμαν συνέχισε. Το τοπίο εδώ αλλάζει ώρα με την ώρα. Όμορφα πολλά μικρά νησάκια με πολύχρωμα ξύλινα σπιτάκια!

Τα σύννεφα βαριά, αλλά το απολαμβάναμε!

Εδώ υπάρχει μία μεγάλη γέφυρα, που θα διασχίσουμε και αμέσως μετά, μία μεγαλύτερη και πολύ σύγχρονη!

Οι μικρές εκπλήξεις με τα μικρά νησάκια και τα κόκκινα σπιτάκια συνεχίζονται!

Η γέφυρα είναι αρκετά μεγάλη, την διασχίζαμε αρκετή ώρα...

Το επίμηκες κόκκινο κτίριο του μικρού ψαράδικου χωριού, αντικατοπτρίζεται στα νερά του φιόρδ.

Στάση λεωφορείου

Και μια κομψή εκκλησία αριστερά του δρόμου

Ήδη φαίνεται η θάλασσα, σημάδι ότι θα μπούμε πάλι σε πλοίο. Η πινακίδα μπροστά μας γράφει Molde και Alesund, είναι γεγονός πλέον ότι πλησιάζουμε στον προορισμό μας που είναι το Όλεσουντ.

Και να το πλοίο, όπου ανέβηκε το λεωφορείο.

Φτάσαμε σύντομα στην στεριά και κατ΄ευθείαν στην ζωντανή πόλη του Μόλντε, όπου κατέβηκαν κάποιοι επιβάτες και ανέβηκαν κάποιοι άλλοι.

Πάλι ανέβηκε το λεωφορείο στο βαπόρι, ήταν η τρίτη και η τελευταία φορά, στο σημερινό οδοιπορικό.

Πάνω από το καράβι, καμαρώσαμε την πόλη Μόλντε και ένα πρωτότυπα κτισμένο ξενοδοχείο, που είναι σαν καράβι με πανί!

Είναι το Rica Seilet Hotel, κτισμένο το 2002, 16 ορόφων!

Δεν θυμάμαι πόση ώρα ήμασταν μέσα στο πλοίο, αλλά σίγουρα αρκετή ώρα το πλοίο διέσχιζε το μεγάλο φαρδύ φιόρδ, όπου υπήρχαν πολλά μικρά καταπράσινα νησάκια.

Όταν το πλοίο έπιασε στεριά, βλέποντας στο βάθος πολλά σπίτια, καταλάβαμε ότι σε λίγο θα ήμασταν στον προορισμό μας που ήταν η πανέμορφη πόλη του Όλεσουντ.

Και όντως βρεθήκαμε ήδη στον σταθμό λεωφορείων της πόλης, ο οποίος είναι δίπλα στην θάλασσα, όπου ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο ήταν αραγμένο.

Την τελευταία φωτογραφία την τράβηξα από το μπαλκόνι του ξενοδοχείου, όπου καταλύσαμε.

Καλώς ήρθαμε λοιπόν στο Alesund (Όλεσουντ), το οποίο θα εξερευνήσουμε στην επόμενη ανάρτηση.

Ως τότε σας ευχαριστώ πολύ που ήρθατε μαζί μας στο οδοιπορικό μας στην γοητευτική Νορβηγία!

1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

2. Γεια Μάγδα. Λυπάμαι που έβρεχε και δεν έχετε πάει σε μια βόλτα μέσα από το πανέμορφο Τρόντχαϊμ. Αυτό οδήγησε επίσης στην μεγάλη γέφυρα. Λατρεύω το πράσινο Νορβηγία και γοητευτική, απλή χρωματιστά σπίτια. Σας ευχαριστούμε για το ταξίδι, παρά τις κακές καιρικές συνθήκες. Με φιλικούς χαιρετισμούς και στέλνω αγκαλιές και φιλιά.

3. Un viaggio da fare, i paesaggi sono incantevoli, sembrano delle miniature per i trenini tanto sono belli…interessante anche il ponte e la Basilica magistrale! Grazie Magda per condividere i tuoi viaggi con noi, ci dai delle buone idee per dove andare! ciao Cri : )

4. the nature of sweden is just amazing. i really love the green spots there!
    have a wonderful weekend magda mou :)

5. Αν και βροχερό καλό ήταν κι αυτό το ταξίδι. Καλό Σ/Κ Μάγδα!!!

6. Α τι καλά! Ένα ταξιδάκι στην Νορβηγία δε μου είχε φτάσει για να πω την αλήθεια! ευχαριστούμε πάρα πολύ Μαγδούλα!

7. Hello Magda,
    What a wonderful shots of your trip. A beautiful country with wonderful places to visit.
    It's bad that is was raining, but I think you'll have a great time.
    Shot 9 is very impressive, well done!!

Many greetings,
    Marco

8. .... Το λεωφορείο έγραφε Molde-Alesund.Πήγαμε λίγο νωρίτερα, μπήκαμε πρώτοι και καθίσαμε μπροστά. Δεν είχε κόσμο, ήμασταν ελάχιστοι.
    Εδώ πρέπει να σας πω ότι όλα τα λεωφορεία, στο πίσω μέρος τους έχουν τουαλέτα πεντακάθαρη και ΑΝΟΙΧΤΗ. Και τονίζω την λέξη ανοιχτή, γιατί τα δικά μας πούλμαν μπορεί να έχουν τουαλέτα αλλά δεν την ανοίγουν, κάνουν μόνο στάσεις για καφέ. Στην Νορβηγία το λεωφορείο στέκεται μόνο λίγο, για αποβίβαση και επιβίβαση. Magda

Μάγδα μου, όταν μας πρωτο-κάλεσε στην Βιρτζίνια, Στάφφορντ, η πρωτοκόρη μας Τζόυ, πήγαμε με το ΓκρέιΧάουντ... στην Γουάσινγκτον, το Τέρμα τους, 6 ώρες ταξίδι.
    Εκτός από κάτι "παρλαπίπες- ώριμες κυρίες" όλα ήταν θαυμάσια. Μόνον στην αγαπημένη πατρίδα συμβαίνουν αυτό που αναφέρεις... και το κυριότερο, ΔΕΝ υπάρχει εξυπηρετική συγκοινωνία... νέκρα μεταξύ πόλεων (πχ Κιατο-Πάτρα...κ.λ.π.)

Ευχαριστούμε για την θαυμάσια περιγραφή... έστω και στο ημιφως... πανέμορφα.
    Αναμονούμε συνέχεια!!!!!!

Φιλιά κι Αγάπη,
    Υιώτα και Δημήτρης
    Αστοριανή, ΝΥ

9. Lovely country!!! Great photos and post!!!
    Have a wonderful weekend, dear Magda!!!!:)))

Besos, desde España, Marcela♥

10. Καλησπέρα Μάγδα μου, μ'αυτά ΄που μου έτυχαν, δεν είχα περάσει από το μπλόγκ σου.
    (δες την σημερινή μου ανάρτηση). Διάβασα τώρα και τις δύο αναρτήσεις σου από το ταξίδι σας στην Νορβηγία. Τι όμορφη, καταπράσινη και καθαρή χώρα!!! Μου θύμησε λίγο και το Ελσίνκι που έχω επισκεφθεί και είχα την εμπειρία της 'φωτεινής νύχτας'!. Οι φωτογραφίες σου είναι υπέροχες! Σ'ευχαριστούμε πολύ και γι αυτή την καταπληκτική σου ξενάγηση! Περιμένουμε την συνέχεια!!!!!
    Φιλάκια πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!!!

11. We were in Norway two years ago and loved it. It is nice going back with you. It was raining in Trondheim when we were there, too.

12. Καιρο είχα να έρθω να ταξιδεψω μέσα απο τις πανεμορφες φωτογραφίες σου και την αφηγηση σου Μάγδα μου αλλά εστω και καθυστρημενη με αποζιμίωσες με το ομορφο ταξιδι σου στην Σουηδια.. δεν ζηλευω τιποτε στην ζωή μου με την καλη εννοια οσο τα ταξιδια εχω κανει ελαχιστα και στο μπλοκ σου τα απολαμβανω με όλη μου την ψυχή.. ειναι σαν να με παιρνεις μαζί σου..τι όμορφα μερη..!! μου θυμήζουν Γερμανια.... στην βολτα σας στο Οσλο μου και στις αλλες πόλεις μου εκανε εντύπωση εκτός απο την καθαριοτητα.. πως δεν κυκλοφορούσαν αυτοκινητα στους δρομους.!! απορία εκφραζω...!!!!!! υπεροχη διαδρομη... σε ευχαριστούμε για το ταξιδι περιμενουμε και την συνέχεια να είσαι καλα να μας ταξιδευεις... παντα τοσο ομορφα... να έχεις ενα ομορφο Σαββατοκυριακο... φιλακιααααα!!!

13. Υπέροχη ανάρτηση,δεν έχω πάει αλλά με τις εικόνες σου είναι σαν
    να πήγα,εντύπωση μου κάνει η άψογη καθαριότητα και τάξη!
    Ευχαριστώ κι εύχομαι από την καρδιά μου το καλύτερο για όλους σας!
    Καλό Σαβατοκύριακο.....

1. Χαίρομαι πολύ καλή μου φίλη!
      Όντως, τάξη, καθαριότητα, σεβασμός στο περιβάλλον, κυριαρχούν!
      Πολλά φιλάκια

14. Καλησπέρα Μαγδα μου ...φανταστικό ταξίδι ..πολύ πρασινάδα ..
    είδα και της δυο ανάρτησης ...μου άρεσαν πολύ ...
    κρίμα που έβρεχε ..ελπιζω να μη έβρεχε όλες η μέρες ...
    καλή κυριακη και πολλα φιλιά

15. Παρ΄όλη τη βροχή Μάγδα μου και ο σημερινός σου περίπατος υπέροχος.
    Θαυμάσιες ομορφιές από όπου κι΄άν μας πέρασες.
    Καλή σου Κυριακή και την αγάπη μας πάντα
    Φιλάκια σε όλους.

16. θαυμάσια!! πράσινο, πρασινο.και πανέμορφο τοπιο!!! περιμένω την επομενη αναρτηση!!!!

17. Your trip to Norway is fascinating, Magda. I really enjoyed touring with you through your lovely photos. It’s nice to see both modern Norway and historical sites. In the former post I got interested in the wooden architectures; the first one is similar to Japanese but the second and the third are quite different in their form.

I’ve been slowing in commenting. I babysit my grandson (now 22-month) for about two weeks in a month as my daughter works part-time. I enjoy it as he keeps me feel entertained but almost no time for computer. Thanks for your lovely comment. Hope you have happy days ahead.

Yoko

18. Τι πράσινο είναι αυτό που μας χάρισες
    τι ομορφιές!
    Να'σαι καλά Μάγδα μου και να μας ταξιδεύεις στα καλύτερα!
    Υπέροχη χώρα ανυπομονώ να δω και τα υπόλοιπα!

Φιλάκια πολλά!

19. Zasługuje na karę z długich godzin podróżowanie, w celu osiągnięcia piękne miejsce docelowe. Lubię te zielone kolory pole i urody z lokalizacje odwiedziliśmy.

Pocałunki

20. Εκτεταμένη και όμορφη ιστορία.
    Φωτογραφίες με τα μέρη του χρώματος που δημοσιεύουμε.
    Έχουν μια ευτυχισμένη εβδομάδα.
    Un abrazo.
    Ramon

21. Ανεβηκαμε πολύ ψηλα στη δροσούλα. Οξυγονο, πρασινο , λουλουδια και ωραία κτιρια! Όπως πάντα εισαι ταξιδιωτικος οδηγος καλύτερος απο τους καθιερωμένους, ευγε Μάγδα μου!
    Καλό ξημέρωμα
    Φιλια :)

22. Un'altro bel giretto a quanto sembra. Brava Magda, belle foto che danno voglia di andare di persona. Un amichevole abbraccio.

23. Bom dia Magda!
    Quantos lugares bonitos! Os céus e mares são sempre espetáculos a serem admirados. Adorei o colorido das casinhas.
    Abraços e lindo dia.

24. Sem dúvida, essa viagem foi um sonho!!!

Ótima semana!
    Tudo de bom!
    Beijinhos.هჱ⊱
    ⋰˚هჱܓ

25. Κρίμα το νερό, καθώς και όλες οι εικόνες είναι πολύ καλές. Όμορφο καθεδρικό ναό και φωτογραφίες από λουλούδια.
    Besos.

26. Ωραίο οδοιπορικό! Η Νορβηγία είναι ένα ταξίδι που ονειρεύομαι να κάνω κάποτε. Καλά να είμαστε! Σε ευχαριστώ