Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018

ΧΩΡΑ ΤΗΝΟΥ - Tinos Island Greece (Part 2)

Κάνετε κλικ για μεγέθυνση της κάθε φωτογραφίας.

Click photo to enlarge.

Συνεχίζοντας το οδοιπορικό μας στο νησί της Μεγαλόχαρης, σήμερα θα σας παρουσιάσω την Χώρα της Τήνου, όπου εξέχουσα θέση κατέχει ο Ιερός Ναός της Ευαγγελιστρίας.

Νωρίς το πρωί ξεκινήσαμε από το ξενοδοχείο μας για την Μεγαλόχαρη. Διαλέξαμε μια διαδρομή από διάφορα στενά για να φτάσουμε στην εκκλησία. Αυτό το κάναμε για να γνωρίσουμε καλύτερα την Χώρα. Πρέπει να πω, πως συνεχώς συναντούσαμε κατατοπιστικές πινακίδες που σε οδηγούσαν στον Ιερό Ναό.

Ελάτε μαζί μου...

Ανεβήκαμε την οδό Φώσκολου, πάνω από το λιμάνι, απ΄όπου είχαμε μια θαυμάσια θέα σ΄αυτό

και στην κορυφή του δρόμου συναντήσαμε την πλατεία Ορλώφ με τον παλιό μύλο.

Στρίψαμε δεξιά στον κατήφορο,

ανεβήκαμε τα σκαλάκια, διασχίσαμε την γεφυρούλα πάνω από το ρέμα,

ξαναανηφορίσαμε,ώσπου βρήκαμε μπροστά μας το Σινε Αιολίς, παλιό χειμερινό κινηματογράφο, που έχει να λειτουργήσει πάνω από 35 χρόνια. Τώρα το έχει ο Δήμος Τήνου και γίνονται κάποιες πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Κάτω από τον παλιό κινηματογράφο και δίπλα του, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Τήνου.
Αξιοσημείωτες είναι οι πινακίδες στα κάγκελα.

Εδώ βλέπουμε το μνημείο της Ιερής Φλόγας, προς τιμήν των Τηνίων. Τα Τήνια ήταν προκριματικοί αθλητικοί αγώνες που έγιναν στην Τήνο το 1895 με συμμετοχή αθλητών απ΄όλη την Ελλάδα, καθώς την επομένη χρονιά, δηλαδή το 1896, αναβίωσαν οι Ολυμπιακοί αγώνες στην Αθήνα.
Τα έξοδα για τους Ολυμπιακούς αγώνες καλύφθηκαν από το Πανελλήνιο Ιερό Ίδρυμα της Ευαγγελιστρίας της Τήνου, από τον Δήμο και τους κατοίκους του νησιού.

Λίγο πριν φτάσουμε στην εκκλησία βλέπουμε ένα περιστερώνα, έργο τέχνης, ένα κέντημα με τους σχιστόλιθους!
Η Τήνος είναι διάσπαρτη από περιστερώνες, ίσως ξεπερνούν τους χιλίους!
Θα σας μιλήσω εκτενέστερα γι αυτούς σε μια από τις επόμενες αναρτήσεις του οδοιπορικού μας.

Λίγο πριν την εκκλησία της Παναγίας, βλέπουμε δεξιά μας το άγαλμα της "πιστής γυναίκας", που προσέρχεται στην εκκλησία γονυπετής, προς εκπλήρωσιν κάποιου τάματος της.

Αμέσως μετά αντικρίζουμε το Ιερό Ίδρυμα και Προσκύνημα της Ευαγγελιστρίας.

Το καμπαναριό του, 29 μ.ύψους στέκει εκεί, καθώς και όλο το καλλιμάρμαρο κτιριακό συγκρότημα, από το 1880.

Υπάρχουν εξαιρετικές λεπτομέρειες, άξιες θαυμασμού!

Έργο τέχνης είναι και η ασπρόμαυρη βοτσαλωτή αυλή. Πάνω της τριγυρνούν περιστέρια.

Εδώ είναι και ή είσοδος προς την εκκλησία. Το κόκκινο χαλί, το χαλί της πίστεως, είναι γι αυτούς που προσέρχονται γονατιστοί, όλοι οι λοιποί προσκυνητές δεν πρέπει να πατάμε σ΄αυτό.

Επισκεπτόμαστε το κάτω μέρος του Ιερού Ναού, το οποίο αποτελείται από τρείς συνεχόμενες στοές με τοξωτές καμάρες, κατά την Αιγιοπελαγίτικη αρχιτεκτονική.
Είναι ο Ιερός Ναός της Ζωοδόχου Πηγής.

Μπαίνοντας στην πρώτη στοά, στον χώρο ευρέσεως της εικόνας του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, συναντούμε την μαρμάρινη κρήνη απ΄όπου τρέχει το Αγίασμα.

Στην δεύτερη στοά γίνονται οι βαπτίσεις. Εδώ υπάρχουν και ερείπια από τον πρωτοχριστιανικό Ναό του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου. Στην τρίτη στοά γίνονται οι βαπτίσεις των αλλοθρήσκων.

Δεξιά κάτω υπάρχει το Μαυσωλείο της Έλλης, δηλαδή το κενοτάφιο των ηρώων του πολεμικού μας πλοίου ΕΛΛΗ, που τορπιλίστηκε στις 15 Αυγούστου 1940 στο λιμάνι της Τήνου.

Πάμε τώρα να ανεβούμε τα σκαλοπάτια με τα κόκκινα χαλιά για να προσκυνήσουμε την εικόνα της Παναγίας. Είχε Θεία Λειτουργία εκείνη την ώρα και πολύ κόσμο γι αυτό ήμουν πολύ διακριτική. Πάντα, δύο φορές την ημέρα έχει λειτουργία.

Στην εικόνα δεν μπορούμε να διακρίνουμε την Παναγία, διότι είναι σκεπασμένη από αμέτρητα χρυσαφικά και πολυτίμους λίθους.

Το εσωτερικό του Ιερού Ναού της Ευαγγελιστρίας είναι γεμάτο από αναθήματα δηλαδή αφιερώματα στην Παναγία. Καντήλια πολλά και ασημένια καράβια! Βλέπετε επίσης το ξυλόγλυπτο τέμπλο και τον μαρμάρινο περίτεχνο άμβωνα!

Στο παγκάρι μαζί με το κεράκι που θα πάρετε, σας προσφέρουν ένα μπουκαλάκι λαδάκι και ένα πολύτιμο βιβλιαράκι, στο οποίο αναφέρεται όλη η ιστορία και οι δραστηριότητες του Ιερού Ιδρύματος, καθώς και ύμνοι προς την Θεοτόκον.

Κατά την έξοδο μας από την εκκλησία είχαμε μια ωραία θέα στο πέλαγος

Στο εκκλησιαστικό συγκρότημα της Ευαγγελιστρίας, υπάρχουν πολλοί χώροι, όπως εξομολογητήρια, πινακοθήκη, μουσείο, γραφεία κλπ. όπου όμως απαγορεύεται η φωτογράφιση.
Διάβασα ότι όλοι οι σπουδαίοι ήρωες της Ελληνικής Επαναστάσεως, ήρθαν εδώ και προσκύνησαν.
Διάβασα επίσης ότι το Ιερόν Ίδρυμα της Ευαγγελιστρίας έχει φιλανθρωπική δράση.
Φύγαμε από την Μεγαλόχαρη με ένα αίσθημα ψυχικής ανάτασης και ευφορίας.

Στον κατηφορικό δρόμο που οδηγεί στην παραλία, υπάρχουν πάγκοι με κάθε είδους θρησκευτικά αντικείμενα και αναμνηστικά, όπως και τοπικά προϊόντα.

Επειδή εμείς πήγαμε στην εκκλησία από μικρά στενάκια, δείτε τον ανηφορικό ΚΥΡΙΩΣ δρόμο, που από την παραλία πάει κατ΄ευθείαν στην Παναγία.
Δεξιά του έχει έναν διάδρομο στον οποίον κινούνται οι γονυπετείς πιστοί, οι οποίοι είναι πάρα πολλοί, ειδικά τον Δεκαπενταύγουστο.

Και στην γωνία αυτου του δρόμου πάσης φύσεως και μεγέθους κεριά, καντήλια και όλα τα σχετικά.

Εδώ γύρω-γύρω βρήκαμε πανέμορφα στενά σοκάκια με ιδιαίτερο χρώμα, βρήκαμε εκκλησούλες, πολλά καφέ και ταβερνάκια.

Θα σας κάνω τώρα μία βόλτα στα γραφικά στενάκια, όπου κυριαρχεί το λευκό με το μπλε και οι μπουκαμβίλιες!

Εδώ φάγαμε πολύ ωραία, αξέχαστες οι μαραθοτηγανίτες!

Τώρα θα σας πάω μια βόλτα στην παραλία της Χώρας της Τήνου.Θα ξεκινήσουμε από το λιμάνι, όπου συνεχώς έρχονται πλοία γεμάτα κόσμο, μιας και η Τήνος κατέχει πρωτεύουσα θέση στον θρησκευτικό τουρισμό!

Γαληνεύεις όταν βλέπεις τους γλάρους να ξεκουράζονται πάνω στις πέτρες, στην απάνεμη παραλία.

Απέναντι μας διακρίνεται η Σύρος

Στην επόμενη φωτογραφία βλέπετε μια τεράστια αφίσα, η οποία μας θυμίζει ότι πέρασαν 80 χρόνια από τον θάνατο του Γιαννούλη Χαλεπά, του διακεκριμένου Τήνιου γλύπτη!

Ένα γαλακτομπούρεκο, σπεσιαλιτέ του νησιού

Απολαύσαμε και ένα ωραίο ηιοβασίλεμα!

Εδώ τελείωσε η ξενάγηση μου στην Χώρα της Τήνου. Στην επόμενη ανάρτηση μου, θα κάνουμε έναν μεγάλο γύρο στο πανέμορφο νησί και θα επισκεφθούμε πολύ ωραία και ενδιαφέροντα χωριά!

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την επίσκεψη σας!