Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2014

Σπιτικός τραχανάς και μαρμελάδες



Κάνετε κλικ για μεγέθυνση της κάθε φωτογραφίας.

Click photo to enlarge.

Σήμερα αγαπητοί μου φίλοι θα σας δείξω πως να κάνετε σπιτικό τραχανά, αυτό το νόστιμο ζυμαρικό, που το χρησιμοποιούμε πολύ τον χειμώνα.

Πρέπει να το κάνουμε το καλοκαίρι, για δύο λόγους: Ι) Γιατί το αγελαδινό γάλα, το οποίο χρησιμοποίησα εγώ, είναι πιο παχύ το καλοκαίρι και 2) ο τραχανάς μας πρέπει να στεγνώσει καλά, γι αυτό μας χρειάζονται υψηλές θερμοκρασίες.

ΤΡΑΧΑΝΑΣ ΓΛΥΚΟΣ

Τον Αύγουστο λοιπόν, αγόρασα από μια γειτονική φάρμα 2 κιλά γάλα, που μόλις είχε παραχθεί από το άρμεγμα των αγελάδων (ήταν ακόμα ζεστό!).

Το έβρασα αρκετή ώρα στην μεγαλύτερη θερμοκρασία της ηλεκτρικής κουζίνας και το άφησα να κρυώσει.

Στην συνέχεια, το έβαλα σε μία λεκάνη, έριξα μέσα ένα κεσέ γιαούρτι πρόβειο Δορκάδος, ολόπαχο, μία κουταλιά της σούπας αλάτι, ένα πακέτο σιμιγδάλι ψιλό και αλεύρι περίπου 2 κιλά, όσο χρειάστηκε για να γίνει μία σφιχτή ζύμη, όπως το ψωμί.

Τα υλικά μου


Ύστερα χώρισα την ζύμη σε μικρές πιτούλες, τις οποίες άπλωσα πάνω σε ένα τραπεζομάντηλο για να ξεραθούν.


Πολύ συχνά τις αναποδογύριζα


Όταν ξεράθηκαν και από τις δύο πλευρές, αναποδογύρισα το, ειδικό για τραχανά, κόσκινο και έτριψα πάνω του τα πιτάκια.


Αυτός είναι ο τραχανάς, σπιτίσιος και μοσχομυριστός! Το κόστος των υλικών, ούτε 10 ευρώ.

Μετά τον άφησα απλωμένο επί 3 ημέρες, για να στεγνώσει πολύ καλά και τον φύλαξα στα βάζα. Επιστρατεύτηκαν όλα τα βάζα του σπιτιού :)

Μετά από τον γλυκό τραχανά έκανα και πικάντικο.

ΠΙΚΑΝΤΙΚΟΣ ΤΡΑΧΑΝΑΣ

Ι κιλό πιπεριές Φλωρίνης
Ι κιλό πράσινες πιπεριές
5 καρότα
Ι κιλό τομάτες
λίγο σέλινο
Ι/2 μάτσο μαϊντανό
Ι κουταλιά της σούπας αλάτι
Πιπέρι
Κόκκινο πιπέρι γλυκό (ευχαρίστως θα έβαζα και καυτερή πιπεριά, αλλά δεν την θέλουν όλοι)

Εκτέλεση

Έψησα στο γκριλ όλες τις πιπεριές, τις ξεφλούδισα, έβρασα ελαφρά τα καρότα, πολτοποίησα τις τομάτες και μετά πολτοποίησα όλα τα υλικά στο Multi.
Το αποτέλεσμα είναι μια παχύρευστη κρέμα.
Την έβαλα σε μία λεκάνη, έριξα μέσα ένα πακέτο ψιλό σιμιγδάλι και όσο αλεύρι χρειάστηκε για να γίνει μια σφιχτή ζύμη.


Μετά την χώρισα σε πιτάκια, τα άπλωσα στο τραπεζομάντηλο και τα αναποδογύριζα συχνά, μέχρι που ξεράθηκαν.


Ύστερα τα έτριψα στο αναποδογυρισμένο κόσκινο του τραχανά και ιδού το αποτέλεσμα.


Αυτόν τον πικάντικο τραχανά λαχανικών, τον άφησα απλωμένο μία εβδομάδα για να στεγνώσει πολύ καλά, γιατί τα λαχανικά βγάζουν υγρασία.

Και βέβαια έκανα και δύο ειδών μαρμελάδες, από φράουλα και ανάμικτα νεκταρίνια με ροδάκινα.
Στην μαρμελάδες μου, βάζω τόση ζάχαρη, όσο και φρούτο, π.χ. σε τρία ποτήρια πολτοποιημένα φρούτα, τρία ποτήρια ζάχαρη. Τις διατηρώ στο ψυγείο.


Πολύ το χάρηκα που έκανα σπιτικές νοστιμιές, αγνές και μυρωδάτες.Στόλισα και μερικά βάζα με παιδικά αυτοκόλλητα, για να τα βλέπει η εγγονούλα μου και να χαίρεται!

Ελπίζω να σας άρεσαν οι συνταγές μου!

Σας εύχομαι καλό φθινόπωρο και από τον άλλο μήνα θα συνεχίσουμε τις περιηγήσεις μας σε όμορφους τόπους!

Ως τότε, σας ευχαριστώ και σας χαιρετώ με αγάπη!


54 σχόλια:

  1. Bonjour ma petite Magda, ça à l'air tout à fait délicieux, mais un gros travail ! j'aimerai beaucoup y goûter :-)
    j'ai aussi hâte de retrouver tes beaux reportages et tes belles photos
    Tu m'as manqué chère Magda, je t'embrasse fort fort
    Nanou

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αμάν τι νοστιμιές είναι αυτές;; Τι ωραιότερες αναμνήσεις μου τις έχω από την παρασκευή του τραχανά. Έφτιαχαν οι γιαγιάδες μου με το κιλό! Πόσο όμως σου παίρνει να τον στεγνώσεις και πώς τον προστατεύεις από τον αέρα και τις σκόνες. Εμείς εδώ έχουμε πάρα πολύ σκόνη από το χωματόδρομο και πολύ αέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλοφάγωτος αγαπητή μου Μάγδα.
    Να σου ευχηθώ καλό φθινόπωρο.
    Την αγάπη μου πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλοφάγωτα Μάγδα! Έκανες υπέροχες νοστιμιές!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επιβραβεύστε έχετε νόστιμες μαρμελάδες?))
    Καλή Κυριακή Magda. Χαίρομαι που σας βλέπω και πάλι εδώ !!
    Ένα φιλί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ευχαριστω τοισ υπεροχες συνταγες. Η μητερα μου μας ευτιαχνε τραχανα, ομος δεν μας αφισε την συνταγη και γ αυτο πολυ σε ευχαριστο. Καλη εβδομαδα, και καλο φθιινοπωρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι συνταγές της βιοτεχνίας αποτελούν απολαύσεις για τον ουρανίσκο.

    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ciao Magda, come stai? Dev'essere veramente buonissima ma quanta fatica nella lunga preparazione. Un abbraccio
    Emi

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Υπέροχα , τον αγαπώ τον τραχανά!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Hello Magda,
    That looks delicious. Very special.
    I would like to taste it...!!

    Greetings, Marco

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Hi my dear Magda, how are you? That's a very interesting recipe, it look awesome and very special. Love the jam too, look so good. Thanks for sharing your recipes. Excellent pictures.

    Have a nice week ahead. Warm regards.
    Amelia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλημέρα!!! Τί ωραία ιδέα! Ούτε που ήξερα πως γίνεται ο τραχανάς. Ευχαριστούμε για τις ωραίες συνταγές και τις συμβουλές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. καλημερα και καλη εβδομαδα να εχεις γλυκια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. λατρεύω τον τραχανά! έτσι ακριβώς τον έκανε και η μαμάκα μου τότε που μπορούσε. τον πικάντικό σου πρώτη φορά τον βλέπω.
    καλοφάγωτα να είναι όλα καρδιά μου!
    σε φιλώ με απέραντη αγάπη και εύχομαι στην υπέροχη οικογένειά σου και σε σένα καλό Φθινόπωρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τι ομορφιές είναι αυτές, Μάγδα μου!!!! Μου αρέσει πολύ ο τραχανάς, και ο πικάντικος!
    Καλοφάγωτα να είναι όλα όσα έφτιαξες με τα χεράκια σου!!!!
    Καλό φθινόπωρο σου εύχομαι, και με το καλό να μας ξεναγήσει πάλι σε κάποιο όμορφο μέρος!
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Dear Magda, as I am in Greece right now (on Evia island), I will ask at super/mini markets for Pikanikos Trachanas! I will be in Greece till 23 September, when I drive from Delphi to Evzoni, and out toward Romania:-) Greetings, Traveling Hawk!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή μου Adriana, ψάχνω το blog σου, αλλά δεν το βρίσκω. Μήπως καταργήθηκε;
      Εγώ έχω πολλούς μήνες μακριά από το Ιντερνετ, λόγω του καλοκαιριού.
      Πολύ χαίρομαι που ήρθες στην Ελλάδα!!!
      Πολλά φιλιά και σ΄ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  17. Εξαίρετος και νοστιμότατος ο τραχανάς.
    Καλό φθινόπωρο ευχόμεθα αγαπητή Μάγδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Είναι υπέροχο που έχουμε δείξει πώς αυτή η εξειδίκευση γίνεται, θα πρέπει να είναι πολύ πλούσια.
    Αγκαλιές, Μάγδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Φίλη μου!
    Καλό χειμώνα!
    Μα τί υπομονή μαζί και τέχνη είναι αυτή!!! Τί μου θύμησες!
    ...και μη μου πεις οτι η μικρούλα Μαγδαλένια σε βοήθησε!!!!!!!!!!!!!!

    Φιλί και Καλή εβδομάδα,
    Υιώτα
    Αστοριανή, ΝΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τον τραχανά τον έχω συνδέσει με την αγαπημένη μου γιαγιά που μας έφτιαχνε πολύ συχνά!
    Σ'ευχαριστούμε για την όμορφη παρουσίαση Μάγδα μου:)
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μπραβο Μαγδα ..έφτιαξες και τραχανά...δεν εγώ δοκιμάσει πότε πικάντικη τραχανα ..
    πρεπει να είναι νόστιμο...και τη όμορφα στόλιζες τα βαζάκια ...κάλο φθινόπωρο..
    και τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ωραίος ο τραχανάς σου Μάγδα,σε μας διαφαίρει η συνταγή δεν τον κάνουμε με αλεύρι αλλά με πλυγούρι συμιγδάλι και γάλα φυσικά,άλλο είδος δηλαδή,και οι δύο τρόποι είναι καλοί.Καλή επιτυχία σε ότι κι αν κάνεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ καλή μου φίλη!!!
      Με πλιγούρι δεν έκανα ποτέ, σίγουρα θα είναι υπέροχος! Ο,τι κι αν κάνουμε με αγάπη, σίγουρα είναι εξαιρετικό!
      Πολλά φιλάκια και καλό φθινόπωρο!

      Διαγραφή
  23. μπραβο κοριτσι μου.ετσι για να μαθαινουν και οι νεοτερες.εκανα και εγω φετος για τα παιδια και τα εγγονια.ηδη ειναι απλωμενος να στεγνωσει.του χρονου ομως θα κρατησω τη συνταγη σου με το γιαουρτι.ετσι το κανουν στη μακεδονια και μου αρεσει πιο πολυ.καλοφαγωτος και του χρονου,και βαλε μπρος για χυλοπιτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίτσα μου, καλώς ήρθες και σ΄ευχαριστώ πολύ για τα επαινετικά σου λόγια!
      Έψαξα να βρω το blog σου για να σ΄επισκεφθώ, αλλά δεν μπόρεσα!
      Χαίρομαι που κι εσύ είσαι παραδοσιακή νοικοκυρά!
      Χυλοπίτες δεν επεχείρησα ακόμα, θα το ήθελα όμως:)
      Πάντως βλέπω με χαρά, ότι πολλές νέες κοπέλες ενδιαφέρονται!
      Καλό φθινόπωρο και πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
    2. μαγδα μου καλησπερα.δυστυχως δεν εχω μπλογκ δικο μου.απλα ειμαι επισκεπτρια.διαβαζω ολες τις αναρτησεις σου και βρισκω πολλα κοινα.και πιστεψε με πιο παραδοσιακη δεν γινεται.αλλα το ευχαριστιεμαι οταν προσφερω στα παιδια μου και πιο πολυ στα εγγονια.πολλα φιλακια και θα τα λεμε.

      Διαγραφή
  24. Μάγδα.. γεια και χαρά.. ωραίος ο τραχανάς.. ελπίζω μετά από αυτην την ανάρτηση..να τον τρώω!!... χαχα...
    καλά να είσαι.. ωραίες φωτο.. καλό Χειμώνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Magda,

    Que belas fotos!!

    Certamente são saborosas...nhammmm

    beijinhos,tenha um ótimo dia,

    Lígia e =^.,^=

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Oi Magda !
    Deve ter ficado uma delícia, acho que prefiro a picante, é muito bom fazer essa receitas caseiras, adorei!
    Beijos!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Καλώστηνα κι'ας άργησε. Φάντάζομαι Μάγδα μου ότι η εγγονούλα σου δεν σου άφηνε χρόνο για τον υπολογιστή. Όμως έφτασε το φθινώπορο και νάμαστε πάλι Ελπίζω και εύχομαι να περάσουμε ένα καλό χειμώνα. Δεν μου ήρθατε πάλι και φέτος, όμως τώρα είναι η καλλήτερη εποχή και άν θέλετε θα χαρώ πολύ να σας φιλοξενήσω.Οι δικές μου εγγονές δεν ήρθαν και φέτος δυστυχώς και σήμερα τους έστειλα το δέμα τους. Τους έφτιαξα και 'γώ τραχανά, μόνο που εμείς τον φτιάχνουμε με πρόβιο γάλα και ξυνό. Κάθε τόπος στην Ελλάδα φτιάχνει τις σπεσιαλίτέ του, ανάλογα με τα προ'ι'όντα που παράγει. Τους έστειλα βέβαια και πολλά άλλα, παξιμαδάκια, κουλουράκια κτλ, για να παίρνουν στο σχολείο τους. Ευχές για καλό φθινόπωρο και χεμώνα.Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ha un buon aspetto…mi hai fatto venire fame solo a guardare le foto…ciao e buona domenica! Cri : )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Μάγδα μου ακάματη
    Χρωστούσα στον εαυτό μου πολλές βόλτες στο μπλόγκ σου και σήμερα μου τις έκανα δώρο :-))
    Τώρα που τελειώσαμε με πανελλήνιες και άλλα μαρτύρια θα σε απολαμβάνω πιο συχνά.
    Καλό φθινόπωρο σου εύχομαι και πάντα τα πιο γλυκά φιλιά στο μικρούλι !!
    υγ.Λατρεύω τον τραχανά κι ελπίζω κάποτε να το κάνω.
    υγ. Ευτυχώς με τον νέο υπολογιστή μπορώ να αφήνω εύκολα σχόλια επιτέλους!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. As pessoas entram em nossa vida por acaso, mas não é por acaso que elas permanecem.
    Lindos dias de outono!
    Beijos Marie.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Hummmmmmmmmmmmmmmmmmm... parecem deliciosos, ainda mais com uma geléia assim... de pêssegos ou nectarinas...
    Que mar lindo de meu Deus... ô vontade de dar uma passeada por aí!
    Abração e lindo dia.
    Márcia.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Oh Magda!!! This is fantastic!!! Wow!!! What a cooking!
    Have a wonderful time
    Elisabeth

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Έχεις κάποιον ιδιαίτερο τρόπο τα όμορφα να τα παρουσιάζεις ακόμα πιο όμορφα!:)
    Πολλά θαυμαστικά για όσα έφτιαξες αλλά και για το υπέροχο περιβάλλον μέσα στα οποία δημιουργήθηκαν και τοποθετήθηκαν.

    Σίγουρα θα μυήσεις και τη μικρή σου Μάγδα στα μικρά σου όμορφα μυστικά.

    Εύχομαι Μάγδα μου καλό φθινόπωρο!
    γιατί μέσα μου περιμένω φθινοπωρινές πανέμορφες φωτογραφίες σου!!!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Καλημέρα....τι όμορφη ανάρτηση...σούπα τραχανάς δε μου αρέσει, αλλά σκέτο τον τραχανά τον τρώω και μοου αρέσει πολύ...εννοώ να τον πάρω από το βαζάκι και να τον τρώω μου αρέσει πολύ.... πικάντικο πρώτη φορά ακούω... μαρμελάδα φράουλα έχω φάει και ειναι ωραία...μου άρεσε η ιδέα σου με τα αυτοκόλλητα για την εγγονούλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Hello, Magda! You are a great cook! The delicious dishes must have made your loved ones happy with your cooking skills and love sprinkled in the cooking. Enjoy your autumn.

    Yoko

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Γεια σου αγαπητέ Magda. Δεν είχα τίποτα σαν αυτό ακόμα, αλλά σίγουρα είναι νόστιμο. Μια πολλή δουλειά, αλλά δωρεάν. Δικός σου πολύ ειλικρινά και σας ευχαριστώ, με μην ξεχνάμε για μένα. Στέλνω πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Τι να πω!!!! Τον θαύμασα και τον λαχτάρισα..... Μα δεν νομίζω ότι θα τα καταφέρω... τόσο όμορφες φωτογραφίες και τόσο απλή εκτέλεση φοβερό δέλεαρ για μία μελοντική δοκιμή!!!!! Τα φιλάκια μου χρυσοχέρα γιαγιάκα !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Μαγδα μου εδώ στην Κρήτη κάνουν κάτι αντίσχο με τον τραχανα το λενε ξυνόχοντρο και το κανουν με κατσικίσιο γαλα.. το βαζουνς στην σούλα με κρέα ς αντι για ρύζι προχθες εκανε η κόρη μου.... .Τον τραχανα δεν τον έχω φάει αλλα και ο πικάντικός σου θα είναι καταπληκτικός σιγουρα θα πουλανε στο σούπερς αλλά .άλλο είναι να τον φτιαξεις μόνη σου.. εγω δεν έχω επιχειρήσει να κανω ποτε η ακαμάτρα....χι.χι σου δινω τα συγχαρητήρια μου.. προκομένη μου.. γιαγια.. καλοφάγοτος να είναι ..!!!
    φιλακιαααααα..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Hello dear Magda! You worked hard to prepare all these good things. I wish you to pass a very nice October and I'm waiting a lot of shots of your nice Greece. Kisses from Italy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Και με παραδοσιακό κόσκινο; Δεν έχω λόγια!!!
    Σούπερ γιαγιά!!!

    Τρελοτουρίστρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. kalh h prospatheia. Alla to gala prepei na meinei 1-2 meres gia na kopei(dhladh na meinei tyrogalo kato kai epano olo to boutyro)epishs na anaptyxei ta enzyma gia na xynisei kai na ginei ygeinos gia to stomaxi kai ta entera.Meta prostheste giaourti h oti theletaikai zymostai.fotini.Iam sorry i don't have Greek alfabet on my tablet.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Μόλις απολαύσαμε(δοκιμαστικά😄) με την οικογένεια το πρώτο πιάτο από τον γλυκό τραχανά που ετοίμασα για τον χειμώνα, βασισμένο στη συνταγή σας Ευχαριστούμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή