Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014

ΤΣΕΣΚΥ ΚΡΟΥΜΛΟΒ - Τσεχία - CESKY KRUMLOV - Czech Republic

Κάνετε κλικ για μεγέθυνση της κάθε φωτογραφίας.

Click photo to enlarge.

Σήμερα θα σας ταξιδέψω σε μια μικρή παραμυθένια πόλη της Νότιας Βοημίας, 160 χλμ. από την Πράγα, πολύ κοντά στα σύνορα της Αυστρίας.
Όπως βλέπετε και στην φωτογραφία μου, είναι κτισμένη πάνω σε έναν ελιγμό του ποταμού Vltava (Μολδάβα επί το ελληνικότερον).

Δείτε το στον χάρτη

Ας ξεκινήσουμε με μία χρηστική πληροφορία.
Πήγαμε με το κίτρινο λεωφορείο STUDENT AGENCY εξπρές, όπως και στο Κάρλοβι Βάρι. Εδώ προσοχή, ενώ το εισιτήριο το προμηθεύεσαι από τον κεντρικό σταθμό λεωφορείων Florenc της Πράγας, το λεωφορείο φεύγει και επιστρέφει από τον σταθμό Na Knizeci, αμέσως μετά από τον μεγάλο σταθμό του μετρό
ADEL.

Το εισιτήριο τον Οκτώβριο του 2013 κόστισε 406 Τσέχικες κορώνες, το άτομο, με επιστροφή, δηλαδή περίπου 17 ευρώ συνολικά και η διαδρομή διήρκεσε 3 ώρες.

Ξεκινήσαμε πρωί με μία ελαφρά ομίχλη

η οποία έφυγε γρήγορα και ήταν μία απέραντη ευχαρίστηση να διασχίζεις την, ντυμένη φθινοπωρινά, εξοχή της Βοημίας. Πράσινο πολύ, πεύκα, λιμνούλες, δάση

χωριουδάκια με πολύχρωμα σπιτάκια

Σε λίγο φτάσαμε στο Ceske Budejovice, πρωτεύουσα της Νότιας Βοημίας, έδρα της Ρωμαϊκής Καθολικής Επισκοπής, με Πανεπιστήμιο και Ακαδημία των Επιστημών, καθώς και πατρίδα μιας από τις καλύτερες μπύρες του κόσμου, την Budweiser.

Λίγα πράγματα είδαμε από το λεωφορείο, αλλά εκείνο που μου έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν ο σταθμός λεωφορείων της πόλης, αραγμένος σε μία...ταράτσα!!!! ενός τεράστιο κτιρίου.

Η είσοδος σε ένα ανηφορικό τούνελ, διπλής κατευθύνσεως!!!!!!

και η...ταράτσα-σταθμός!

Φαίνεται να είναι πολύ ωραία πόλη, αλλά τι να προλάβεις να δεις μέσα σε λίγες μέρες, σε μια τόσο γοητευτική χώρα, όπως η Τσεχία!

Μετά από 25 χλμ.ευχάριστης διαδρομής, φτάσαμε στην πρώτη στάση του Τσέσκυ Κρουμλόβ,που λέγεται Spicak και είναι η πλησιέστερη προς το Κάστρο.

Εμείς κατεβήκαμε στο τέρμα του λεωφορείου, για να είμαστε σίγουροι για την επιστροφή. Ήταν μια πλατεία, στο τέλος της οποίας ένα μικρό μονοπάτι, ανάμεσα από κομψά σπίτια, σε οδηγούσε στην πόλη.

Η θέα από το μονοπάτι αυτό ήταν εκπληκτική, όπως απεικονίζεται στην πρώτη μου φωτογραφία!

Είναι γεμάτη κυριολεκτικά από ξενοδοχεία και μικρές κουκλίστικες πανσιόν, με πολύ προσιτές τιμές.

Ένας κατατοπιστικός χάρτης στον δρόμο

Συνεχίζουμε ίσια προς τα κάτω, γιατί ο δρόμος αυτός μας οδηγεί στην κεντρική πλατεία καθώς και στο Κάστρο. Είμαστε ψηλά και βλέπουμε κάτω τον ποταμό και τα περιποιημένα πολύχρωμα σπίτια με τις κόκκινες τριγωνικές στέγες.

Στην επόμενη φωτογραφία προς τα πίσω, διακρίνουμε το καμπαναριό άσπρο και κόκκινο, καθώς και την Μονή του Τάγματος των Ιπποτών του Σταυρού με τον Ερυθρό Αστέρα, από το 1350, με εκλεκτή συλλογή στοιχείων μπαρόκ.

Προμηθευτείτε ίσια παπούτσια με καλό κράτημα, γιατί όλοι οι δρόμοι είναι λιθόστρωτοι.

Δεξιά μας βλέπουμε το Regional Museum

Με εξαιρετική θέα από τους κήπους του στο Κάστρο και στην πόλη

Απέναντι του το τεράστιο πεντάστερο ξενοδοχείο RUZE, με μεσαιωνικό διάκοσμο και προσωπικό ντυμένο με ενδυμασίες εποχής, πρώην Μοναστήρι και Σχολείο Ιησουιτών, όπου ιερέας στην αρχή και αρχιερέας μετά, υπήρξε ο Jiri Bilek, όπως διαβάζουμε σε μια αναμνηστική πλάκα στον τοίχο.

Είναι ζωγραφισμένο το κτίριο

Τέλος, μέσα στον κλειστή αυλή του, υπάρχουν φιγούρες παλιάς εποχής και οι τουρίστες βάζουν το κεφάλι τους στην τρύπα και φωτογραφίζονται με μεσαιωνικά ρούχα, άλλη μία ατραξιόν του ξενοδοχείου.

Ταβέρνες, σε εξαιρετικά κτίρια αναγεννησιακού ρυθμού, με εξαιρετική μπύρα, σε κάθε βήμα

Σκαλάκια που οδηγούν σε μία εκκλησία

Το σοκάκι στενεύει και μας οδηγεί στην κεντρική πλατεία

όπου το δεξί μεγάλο κτίριο από το 1580 με τις σημαίες, είναι το Δημαρχείο και δίπλα του ακριβώς, το Γραφείο Τουρισμού, απ' όπου παίρνεις τον χάρτη του Τσέσκι Κρουμλόβ και πληροφορίες πάσης φύσεως.

Η πλατεία κοσμείται από πολύχρωμα σπίτια και από ένα πέτρινο οκτάγωνο συντριβάνι του 16ου αιώνα. Στο κέντρο του υπάρχει μία ψηλή στήλη με γλυπτό της Παναγίας στην κορυφή και στην βάση τριγύρω υπάρχουν γλυπτά Αγίων και Προστατών της πόλης.
Το μνημείο αυτό έγινε το 1714, εις μνήμην της επιδημίας πανώλης που έπληξε την πόλη το 1680.
Παρόμοια μνημεία είδαμε και στην Πράγα και στο Κάρλοβι Βάρι.

Συνεχίζουμε την περιήγηση χωρίς πρόγραμμα, θαυμάζοντας τις ομορφιές!

Απέναντι μας το κόκκινο κτίριο είναι Μουσείο Κέρινων Ομοιομάτων

Ένα ζευγαράκι νεονύμφων

Ζωγραφισμένα σπίτια

Κι εδώ ο καλός στρατιώτης Σβέϊκ

Καταστήματα με σουβενίρ

Πλησιάσαμε στο Κάστρο

Όμορφο στενό

Τα γνωστά και νόστιμα Trdelnik (σαν τσουρεκάκια τρύπια όμως)

Και μια μεσαιωνική ταβέρνα Ο ΜΥΛΟΣ, σκέτο λαογραφικό μουσείο

Δίπλα της ακριβώς ο μύλος!

Δείτε τον και ακούστε τον ήχο του νερού, που βιντεοσκόπησα για λίγα δευτερόλεπτα

Απέναντι από τον μύλο ένα στενό λουλουδιασμένο, με φόντο το Κάστρο, σαν καρτ-ποστάλ!

Δικαίως το Τσέσκι Κρουμλόβ, τελεί υπό την αιγίδα της UNESCO, αποτελώντας μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς της!!!

Το γεφυράκι μπροστά μας, ένα από τα πολλά, οδηγεί στο Κάστρο και στο πίσω μέρος του

Το κτίριο με τα παράθυρα γεμάτα ουρανό, δεν είναι υδραγωγείο, όπως φανταστήκαμε, αλλά μέρος του δεύτερου μεγάλου Κάστρου στην Τσεχία, μετά το Κάστρο της Πράγας!
Αποτελείται από 40 !!! ιστορικά κτίρια που κτίστηκαν από την ονομαστή οικογένεια των Λόρδων Ρόζεμπεργκ.
Στην βάση αυτού του κτιρίου ζουν δύο αρκούδες. Από το 1707 οι αρκούδες ήταν έμβλημα της οικογενείας.

Επιβλητικό το αρχαίο γοτθικό Κάστρο του 1253!

Κάτω από το Κάστρο κυλάει ο Μολδάβας, άλλοτε πιο ήσυχος και άλλοτε ορμητικός, γι αυτό και πολλοί κάνουν ράφτινγκ!

Απολαύστε τις παρακάτω εικόνες με τον ποταμό και τα πολυάριθμα καφέ και ρεστοράν, όσο να φτάσουμε στην κεντρική γέφυρα που οδηγεί στο Κάστρο.

Φτάσαμε στην κεντρική γέφυρα. Διακρίνουμε τον Ναό του Αγίου Βίτου στο Κάστρο. Η γέφυρα έχει δύο αγάλματα, το ένα είναι με τον Εσταυρωμένο και το άλλο με τον Άγιο Ιωάννη Nepomuk.

Εδώ διακρίνονται, αριστερά η εκκλησία του Αγίου Βίτου και δεξιά του Αγίου Jodock.

Στα δεξιά της γέφυρας, το ίδιο ευχάριστο θέαμα, το ποτάμι και τα χαμηλά κουκλίστικα σπιτάκια!

Στο βάθος της επόμενης φωτογραφίας, στρίβουμε αριστερά για το κάστρο, όπου υπάρχουν αρκετά σκαλιά

Απεικόνιση του Κάστρου στην είσοδο

Στην πύλη φαίνονται τα εμβλήματα με τις αρκούδες

Να θυμόμαστε ότι το Μπαρόκ Θέατρο του Κάστρου είναι το αρχαιότερο της Ευρώπης και λειτουργεί σήμερα ως Μουσείο.

Στους κήπος του Κάστρου, υπάρχει μια μοναδικά πρωτότυπη περιστρεφόμενη σκηνή θεάτρου που λειτουργεί τους θερινούς μήνες.

Και μετά από την επίσκεψη στο Κάστρο, θα επισκεφθούμε το Latran, δηλαδή τα τετράγωνα που περιβάλλουν το Κάστρο και είναι πολύ γραφικά και αξιόλογα!
Επιστρέφουμε πάλι από τις σκάλες, μόλις κατεβούμε απέναντι μας το Μουσείο Μαριονέτας. Είναι αυτό στα δεξιά της φωτογραφίας

Μια ιταλική καφετέρια

Κρύο νεράκι

Και μία έκπληξη! Μπήκαμε σ΄ένα καλλιτεχνικό στενάκι, με κεραμικά έργα τέχνης από διαφόρους καλλιτέχνες

Τα ονόματα στις πέτρες υποθέτων ότι είναι των κεραμιστών δημιουργών που πέρασαν από εδώ

Και στην στροφή του δρόμου προς το ποτάμι, ένα υπέροχο παγκάκι!!!

Πάλι ο ποταμός

Και η καλλιτεχνική γωνιά τελειώνει με ένα γκράφιτι

Ένα από τα στενά του λαβύρινθου της πόλης

Και το σήμα

Η περιοχή γύρω από το Κάστρο είναι κομψή, γεμάτη γοητευτικές και εντυπωσιακές πύλες, καταστήματα

πολύ ατμοσφαιρικά καφέ

Ένα κατάστημα με πορσελάνες

Συνεχίζουμε την βόλτα

Βλέποντας αυτό, φαντάστηκα ότι ήταν κάποια μουσική σχολή

Κι όμως είναι το σήμα του ταχυδρομείου!

Μικρά μαγαζάκια δεξιά

και οι καλοκαιρινές παντόφλες που ξέρουμε,με γούνινη επένδυση για το κρύο!

Και η περίφημη πύλη Budejovicka του 1598,με την διπλή όψη! Από την μία πλευρά, αυστηρή, για να διώχνει τους εχθρούς

και από την άλλη, κόκκινη, χαρωπή, με ηλιακό ρολόι, για να δίνει χαρά στους κατοίκους!

Μια ματιά στο πίσω μέρος του Κάστρου

Μαγεμένοι, αλλά και πολύ κουρασμένοι, πήραμε τον δρόμο της επιστροφής, μέσα από μικρά και ανηφορικά στενάκια

βγήκαμε στον περιφερειακό δρόμο, που περικλείει την πανέμορφη πόλη των 14.000 ανθρώπων, περάσαμε από τις εξαιρετικές κατοικίες των κατοίκων της

και βρήκαμε το τσιμεντένιο μονοπάτι που βλέπετε δίπλα από το σπίτι, που πάει στον σταθμό λεωφορείων, για να επιστρέψουμε στην Πράγα.

Η τελευταία μου φωτογραφία από το μονοπάτι ήταν η πανοραμική του Τσέσκυ Κρουμλόβ

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ που ταξιδέψατε μαζί μου!

Ως το επόμενο ταξίδι να είστε καλά!

1. comment fais-tu de trouver à chaque voyage.. un mariage...?
    j'aime les maisons colorés et la biere! :)))
    aussi le château et surtout le banc-pied...et les bougies ..doigts!!!! :)))
    merci pour me faire voyager avec toi! bises

2. Τέλεια βόλτα!! Πραγματικά μικρογραφία της Πράγας. Μου έβγαλε όμως λίγη μοναξιά και θλίψη. Δε νομίζω να μπορούσα να κάτσω για πολύ. Μια βόλτα και γεια σας! Αυτό με τα κεριά δάχτυλα συμβόλιζε κάτι συγκεκριμένο ή ήταν τυχαίο;

1. Έτσι είναι όπως τα λες.Πολύ όμορφα αλλά ένιωσα το ίδιο συναίσθημα με σένα.μοναχικό μέρος. Αισθάνεσαι το βράδυ δεν θα υπάρχει έξω άνθρωπος

2. Έτσι είναι όπως τα λες.Πολύ όμορφα αλλά ένιωσα το ίδιο συναίσθημα με σένα.μοναχικό μέρος. Αισθάνεσαι το βράδυ δεν θα υπάρχει έξω άνθρωπος

3. Grazie Magda per questo bellissimo viaggio che mi hai fatto fare seduta in poltrona!

4. Ει σαι Μάγδα μου η καλήτερη ξεναγός δεν υπάρχεις λέμε..!!! τέτοια υπέροχη βόλτα που μας πήγες .. τι ομορφιά απολαύσαμε..!!! το ποτάμι... τα σπίτια με το ιδιαίτερο χρώμα τους πολύ ομορφα εικονες που σίγουρα θα σου μείνουν στην μνήμη σε ευχαριστούμε που τις μοιράστικες μαζί μας.. να είσαι καλά Μάγδα μου και θα περιμενουμε την επόμενη ξεναγηση σου... φιλακιαααααα..!!

5. Magda,
    it's always beautiful having a trip with you!
    All my best
    Elisabeth

6. Hallo Madga,
    wos, you keep travelling ! this town looks very nice and interesting !
    thanks for sharing this nice reportage, ciao and have a nice week !

7. Γεια σου Μάγδα
      Ένα υπέροχο ταξίδι, μπορείτε να μας ενθουσιάσει πάντα με υπέροχες εικόνες σας, και φαίνεται πραγματικά να έχουν εκεί επισκέπτονται πολλά μέρη, όπως μπορείτε να μας προσφέρουν.
    Χαιρετισμούς.

8. Άλλο ένα υπέροχο ταξίδι! Η πόλη αυτή είναι πραγματικά ΥΠΕΡΟΧΗ!!!! Τι μου θύμισες! Αν και δεν ανέβηκα στο κάστρο η πόλη είναι τόσο ατμοσφαιρική που σε όποια γωνιά και αν στρίψεις θα μείνεις με το στόμα ανοικτό. Θυμάμαι την απόλυτη ευδαιμονία να κάθεσαι για καφέ απέναντι από τον μύλο που η ρυθμική του κίνηση και ο ήχος να σου φέρνουν μια χαλάρωση…….
    Πάντα πολλά και καλά ταξίδια νάχεις και να τα μοιράζεσαι μαζί μας.

9. You have taken so many beautiful and interesting pictures from your trip again!!
    Thanks for these.

Kisses.

10. Esta névoa sobre as árvores parece cena de filme, as floreiras nas janelas um charme
    os jardins com tanto verde que me perderia de amores por eles , adorei viajar contigo.
    beijinhos e um ótimo dia.

11. Wonderful post...as always, dear Magda!!!
    Besos, desde España, Marcela♥

12. Καλή σου μέρα Μάγδα μου.
    Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς σ΄αυτήν την ατέλειωτη ομορφιά που μας χάρισες σήμερα.
    Πανέμορφη πόλη.
    Την αγάπη μου πάντα.

13. Hello Magda,
    Very nice and impressive shots of your trip in the czech republic.
    Greatb to see the wonderful houses all there and the little cozy streets with many little shops.
    Shot 78 and 79 are very appealing to me. A nice place to have a drink, I like that.

Big kiss and kind regards,
    Marco

14. dear magda mou, its really nice to read of you again. czech is a nice country with lots of beautyful places.
    filakia!

15. Viele schöne Bilder von der Reise zu sehr schönen Orten in der Tschechischen Republik.

Gruß
    Noke

16. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

17. Μαγευτικά ....!!!! τελεια .....τα πολύχρωμα σπίτια ,τα στενά τα δρομάκια ,τα ζωγραφισμένα σπίτια .... όλα όλα είναι πανέμορφα .....να εισαι γερή Μαγδα μου και να κάνεις πάντα όμορφα ταξίδια ...την άλλη φορά που τα ταξιδέψω με το αυτοκίνητο στην Ολλανδία τα κάνω μια στάση εκεί ....πολλα φιλάκια

18. Από το χέρι σας, Έδωσα ένα όμορφο περίπατο από Μια χώρα, από ονειρικών.

φιλιά

19. Magda querida,

Que viagem deslumbrante.

Adorei a paisagem da janela do ônibus.

Quantos cantinhos maravilhosos tem esse lugar.

Grata por compartilhar...amei!!

Tenha um bonito dia,

beijinhos,

Lígia e =^.^=

20. Στην στροφή του δρόμου, περνάς την διάβαση πεζών και αρχίζει η περιήγηση στον όμορφη πόλη, όπου απαγορεύονται τα αυτοκίνητα. Μ "

...αυτό κι είναι ενδιαφέρον!!!
    Μάγδα μου!!!!!! πόσες φωτογραφίες!!! πότε ξεκουράστηκες; κι όλα αυτά για μας!
    (ειδικά για μένα που αποκλείεται να πάμε...")

Να είστε πάντα καλά, Φίλη μου,
    Φιλιά,
    Γιώτα
    "αστοριανή",
    ΝΥ

21. παντα ταξιδευω μαζι σου Μαγδα μου!
    φιλακια πολλα!

22. Γεια σου Μάγδα. Θα ήταν ωραίο να κάνουμε ένα ταξίδι μαζί σας και θυμηθείτε τα μέρη που επίσης είδε. Χαίρεται και στέλνω πολλά φιλιά.

23. Καλησπέρα Μάγδα μου με τα πανεμορφα φωτογραφικα σου ταξίδια!
    Καλό απόγευμα :)
    Φιλια

24. Τι μια μεγάλη ιστορία. Όμορφη φθινόπωρο, όμορφες εικόνες και όμορφα νερόμυλο.
    Χάρη Μάγδα.
    Έχετε ένα καλό Σαββατοκύριακο.
    Ένα φιλί.

25. Αλλη μια όμορφη γωνιά της μαγευτικής Τσεχίας!
    Πολύ γραφικο το Τσέσκι Κρύμλοφ,το κάστρο του ένα κομψοτέχνημα και κάτω το ποτάμι να φιδογυρίζει. Θυμάμαι τα δρομάκια του με τα κουκλίστικα σπίτια, όπως και ένα απιθανο εστιατόριο με τέλειο φαγητό!
    Φιλιά πολλά!

26. °.♪♬
    Que passeio maravilhoso!
    Fotografias deslumbrantes!!!

Bom domingo, amiga!
    Beijinhos do Brasil.
    °.♪♬♫彡

27. Όλα υπέροχα! πολύ χρώμα! Δεν έχω πάει, είναι στα σχέδια, ελπίζω σύντομα να προγραμματιστεί.

28. Wonderful shots from your travels, dear Magda! I love the warmth in the colors the countryside offers along with the interesting sights and smells! Wish you joyful days always, my friend. Keep smiling! :)

29. Yeah :) I didn´t know that U R here, in Czech republic...I have never been in Český Krumlov, but I like it from your nice pictures. I like it very much. Have a nice trip here, enjoy it.

30. Υποκλίνομαι στην ξεναγό!!!!
    Σ' ευχαριστούμε πολύ για το υπέροχο ταξίδι Μάγδα μου!!!!

31. Merci chère Magda. Voici un merveilleux road movie, qui nous permet de te suivre partout où tu es passée. Les photos prises du car sont moins bonnes mais elles donne le sentiment du déplacement. Pour les autres, c'est un ravissement et tes commentaires, un bonheur de les lire. Je te suis reconnaissant de tout ce travail de documentation mieux fait que n’importe quel guide touristique. Je t'attends pour ton prochain récit de voyage et je t'embrasse.

Roger

32. σε ευχαριστουμε που μοιραζεσαι μαζι μας τοσο ομορφα τα ωραια σου ταξιδια.

1. Ευχαριστώ κι εγώ πάρα πολύ για το ευγενικό σου σχόλιο.
      Πάντα ευπρόσδεκτη :)

33. Μάγδα ο οδηγος σου βοηθάει για χρόνια! 2018 και διάβασα τα πάντα μιας και θα πάει τον αλλον μήνα. Σε ευχαριστούμε πραγματικά!

34. Ευχαριστώ πολύ και πάλι! Τις ευχές μου για καλό ταξίδι!

35. τι όμορφιά είν' αυτή;... είχες δίκηο... ναστε καλά να ξαναπάτε συντόμως.. καλά ταξείδια και αυτήν την καινούργια χρονιά...