Σάββατο 9 Απριλίου 2016

COVADONGA - LAGOS de COVADONGA - PICOS de EUROPA - Northern Spain

Κάνετε κλικ για μεγέθυνση της κάθε φωτογραφίας.

Click photo to enlarge.

Σήμερα θα επισκεφθούμε τα βουνά της Asturias και μάλιστα έναν ιερό χώρο, το Άγιο Σπήλαιο και την εκκλησία της Παναγίας, της Cobadonga.

Covadonga σημαίνει " Η Κυρία του Σπηλαίου" που είναι η Παναγία.

Το ασβεστολιθικό ορεινό συγκρότημα των Picos de Europa, καταλαμβάνει συνολική έκταση 67.455 εκταρίων και εκτείνεται μεταξύ των επαρχιών Cantabria, Leon και Asturias.

Δείτε έναν πολύ χαρακτηριστικό χάρτη της Asturias, που βρήκα στο Ίντερνετ (anotherbagmoretravel.wordpress.com)

Ο Εθνικός δρυμός των Picos de Europa, βρίσκεται στο άκρον δεξιό του χάρτη.

Η οροσειρά αυτή, απέχει μόλις 25 χλμ.από την θάλασσα και οι περισσότερες από τις κορυφές της, ξεπερνούν τα 2.500 μ. !!! με την υψηλότερη να φτάνει τα 2650 μ.
Είναι δε το δεύτερο Εθνικό Πάρκο της Ισπανίας, μετά απ αυτό της Τενερίφης.

Ας ξεκινήσει λοιπόν το οδοιπορικό μας.

Φύγαμε από την Χιχόν και μέσα από το πούλμαν, φωτογράφιζα τα καταπράσινα μέρη, τα οποία διασχίζαμε.

Ένα από τα μαγνητάκια μου απεικονίζει την παραδοσιακή εμφάνιση των χωρικών της Asturias.

Και να μπροστά μας ένα από τα Hórreos Asturianos! Δηλαδή, μία αποθήκη σιτηρών, η οποία είναι υπερυψωμένη, αφ΄ενός λόγω της αυξημένης υγρασίας και αφ΄ετέρου, λόγω εισβολέων, τρωκτικών και άλλων.

Υπερυψωμένες αποθήκες υπάρχουν και σε άλλα μέρη της Βορείου Ισπανίας καθώς και της Ευρώπης. Κάθε μια με την δική της ξεχωριστή αρχιτεκτονική.

Η λέξη Horreum είναι λατινική και προέρχεται από την Ελληνική λέξη "ὡρεῖον" δηλαδή σιτοφυλακεῖον, ἀποθήκη, αχυρώναs.

Εδώ και σε μαγνητάκια-σουβενίρ για το ψυγείο μας.

Ένα μοτέλ - ρεστοράν

Δεξιά του σπιτιού, στην επόμενη φωτογραφία κι άλλο horreo

Κι ακόμα ένα, δεξιά και πίσω από το κόκκινο σπίτι

Όμως φτάσαμε στον προορισμό μας. Μπροστά μας, η Βασιλική της Santa María la Real, ο Καθολικός Ναός της Covadonga, του Πριγκιπάτου της Αστούριας.

Σχεδιασμένος από τον Roberto Frassinelli, χτίστηκε μεταξύ 1877 και 1901 από τους αρχιτέκτονες Federico Aparici και Soriano, σε στυλ ρωμανικό, χτισμένος εξ ολοκλήρου από ροζ ασβεστόλιθο.

Κτίστηκε με εντολή του βασιλιά Alfonso XII.

Πολλοί προσκυνητές, πούλμαν, ιδιωτικά αυτοκίνητα, βόλτα με άλογα, ξενοδοχεία, ρεστοράν, καφέ, όλα όσα χρειάζονται σε έναν τόσο τουριστικό προορισμό.

Μαγαζάκια στην σειρά με σουβενίρ

Η Covadenga είναι μία μικρή ενορία του Δήμου Cangas de Onis, βρίσκεται στις πλαγιές του βουνού Auseva και έχει υψόμετρο 259 μ.

Το Μουσείο της Covadonga

Ο τόπος αυτός, εκτός από θρησκευτικός, είναι και ιστορικός. Εδώ ξεκίνησε η Reconquista, η ανακατάληψη δηλαδή της Ισπανίας, από ένα μικρό Χριστιανικό στρατό με επικεφαλής τον Don Pelayo, ιδρυτή της Μοναρχίας, ο οποίος το 722 νίκησε τους Μαυριτανούς κατακτητές και έτσι δημιουργήθηκε το Πριγκιπάτο της Asturias.

Κατευθυνόμαστε προς το Ιερό Σπήλαιο. Είναι μέσα στον βράχο, όπως φαίνεται στην φωτογραφία από την Wikipedia. Δίπλα του είναι η Μονή του San Pedro.

Ψηλά στον βράχο,το Ιερό Σπήλαιο και μέσα του κουρνιασμένο το μικρό εκκλησάκι (Sagrario) της Παναγίας.

Κάτω από το εκκλησάκι, τρέχει ένας μικρός καταρράκτης, ο οποίος χύνεται σε μία λιμνούλα.

Ανεβήκαμε τα σκαλοπάτια και φτάσαμε στην είσοδο του Ιερού Σπηλαίου,

το οποίο φωτιζόταν από τα εκατοντάδες αναμμένα κεράκια των πιστών,

και στο βάθος η Παναγία, η Santina, η προστάτις της Asturias και όλων μας. Αυτή προστάτευσε τον Don Pelayo, που ζούσε κρυμμένος στην σπηλιά και νίκησε τους εχθρούς.

Στο αριστερό της χέρι κρατάει τον Χριστό και στο δεξί ένα χρυσό τριαντάφυλλο.

Γιορτάζεται στις 8 Σεπτεμβρίου.

Μέσα στο Ιερό Σπήλαιο στα δεξιά, είναι ο τάφος του Don Pelayo.

Συγκινημένοι χαιρετίσαμε την Παναγία της Covadonga. Από κει ψηλά, είχαμε μια θαυμάσια θέα στην Βασιλική της Σάντα Μαρία,

καθώς και ανάμεσα από το μνημείο των τριών Σταυρών.

Κάτω στην πλατεία, ένα κοιμώμενο γλυπτό λιοντάρι.

Μετά από το ιερό προσκύνημα, ήρθε η ώρα να ανεβούμε στο δυτικό κομμάτι των Picos de Europa και να δούμε τις δύο μικρές λίμνες της Covadonga.

14 χλμ.ανάβασης με ειδικά μικρά λεωφορεία των 12 ατόμων, αν θυμάμαι καλά, θα πραγματοποιήσουμε.

Εμείς ήμασταν στο λεωφορείο με αριθμό 34. Ελάτε μαζί μου...

Ο δρόμος στενός και ανηφορικός, όπου περπατούν ελεύθερα και χαλαρά αγελάδες και κατσίκια.

Ο καθαρός βουνίσιος αέρας, η ομορφιά της φύσης, η γαλήνη, γέμισαν ομορφιά την ψυχή και τα μάτια μας!

Σε κάθε στροφή, το τοπίο άλλαζε!

Τα βουνά αυτά είναι πολύ πλούσια σε πανίδα και χλωρίδα.

Βλέπουμε καλύβες βοσκών. Εδώ πρέπει να σας πω, ότι διάβασα στην Wikipedia, ότι οι βοσκοί της Picos de Europa, έλαβαν βραβείο από το ίδρυμα του Πριγκιπάτου της Asturias το 1994, γιατί γενιές και γενιές εργάστηκαν στα βουνά, χωρίς να αλλοιώσουν το περιβάλλον, οδηγώντας τα βοοειδή και τα αιγοπρόβατα τους σε μεγάλα υψόμετρα το καλοκαίρι και τον χειμώνα σε χαμηλότερα, κάνουν εξαιρετικά ονομαστά τυριά και ενεργούν ως διασώστες, αν κάποιος ορειβάτης πάθει κάτι.

Και ήδη φτάσαμε στην πρώτη λίμνη την Enol, στα 1.070 μ. περίπου. Και αυτή καθώς και ή άλλη λίμνη, πιο πάνω, προήλθαν από παγετώνες.

Εδώ στις λίμνες γίνονται και ποδηλατικοί αγώνες, εδώ και αρκετά χρόνια.

Συνεχίζουμε για την επόμενη λίμνη την Ercina.

Το γαλάζιο του ουρανού χάθηκε και τα μαύρα σύννεφα πύκνωσαν.

Φτάσαμε στην λίμνη Ercina, σε υψόμετρο 1.108 μ. Υπάρχει εδώ πάρκινγκ και ένα μπαράκι.

Μία ενημερωτική πινακίδα

Τα λεωφορεία μας περίμεναν, αφού μας έδωσαν κάποιο χρόνο για να περπατήσουμε στα γύρω μονοπάτια.

Μετά από κάποια ώρα άρχισε η επιστροφή.

Ο γαλάζιος ουρανός επανήλθε, καθώς κατηφορίζαμε...

Εδώ είχαμε μία στάση

Mirador de la Reina, το μπαλκόνι της βασίλισσας!

Ένας κατατοπιστικός χάρτης της περιοχής.

Όντως, το καλύτερο μπαλκόνι!!! Εδώ έχουμε την καλύτερη θέα του δυτικού ορεινού όγκου της Picos de Europa! Διάβασα, πως αν ο καιρός είναι καθαρός, βλέπεις μέχρι την Κανταβρική θάλασσα!

Οι αγελάδες, αναπόσπαστο κομμάτι του βουνού, όπως και στα δικά μας βουνά.

Εδώ ταιριάζει το μαγνητάκι για το ψυγείο μας, σουβενίρ από τα Picos de Europa.

Κατευθυνθήκαμε προς τα αυτοκίνητα, για την επιστροφή μας. Φτάνοντας προς τον ιερό χώρο της Covadonga, είδαμε πολύ πράσινο!

Η τελευταία πολύτιμη εικόνα, είναι η Βασιλική της Santa María la Real de Covadonga!

Ήταν μια ευλογημένη μέρα.

CANGAS de ONIS

Στην επιστροφή, είχαμε μία στάση στην πρωτεύουσα της περιοχής Covadonga, την οποίαν επισκεφθήκαμε σήμερα.Η πόλη λέγεται Cangas de Onis, έχει 7.000 κατοίκους και ήταν η πρωτεύουσα της Asturias από τον Don Pelayo, μέχρι το 774.

Είναι πολύ γραφικό μέρος,σε μια βαθιά κοιλάδα, διασχίζεται από ένα ποταμάκι και έχει πολλά αξιόλογα μνημεία, αλλά δυστυχώς μείναμε ελάχιστα. Διάβασα, ότι κάθε Κυριακή γίνεται μεγάλη λαϊκή αγορά, με τοπικά προϊόντα, τυριά, κρασιά, λουκάνικα, φασόλια και άλλα...

Εντυπωσιάζει η Iglesia de Nuestra Señora de la Asunción, η εκκλησία της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, που είναι μόλις 40 ετών.
Μπροστά της ένα πάρκο με το άγαλμα του Pelayo.

Είναι ξακουστό το Μεσαιωνικό γεφύρι της, απ' όπου κρέμεται ο σταυρός της Αστούριας.

Σε μία sidreria προβάλουν τα μήλα τους, με χαριτωμένο τρόπο, από τα οποία παράγεται ο μηλίτης οίνος, που πολύ συνηθίζεται στην περιοχή της Asturias. Μέσα είναι όλο μπουκάλια.

Στην επόμενη ανάρτηση θα απολαύσουμε την θάλασσα της Cantabria από Asturias προς Galicia.

Ως τότε γεια σας και σας ευχαριστώ πάρα πολύ!

1. How good your story, you've been in my house, it is the place to live and mountains that I frequent, I much you liked and what you enjoyed happy. A hug and beautiful photographs.

2. Wikipedia, ότι οι βοσκοί της Picos de Europa, έλαβαν βραβείο από το ίδρυμα του Πριγκιπάτου της Asturias το 1994, γιατί γενιές και γενιές εργάστηκαν στα βουνά, χωρίς να αλλοιώσουν το περιβάλλον... Μαγδα

...Μάγδα μου,
    ο άνθρωπος που σέβεται την ΓΗ που τον περιβάλλει και τον θρέφει,
    είναι ο σωστός Ανθρωπος!

Με μάγεψες ακόμη μια φορά! Να είστε καλά, αγαπημένοι μας.
    Πάντα με την αγάπη μας,
    Υιώτα
    και Δημήτρης,
    Νέα Υόρκη

3. Γεια σας. Ένα άλλο όμορφο μέρος. Θαυμάζω το Άγιο Σπήλαιο, θέα στα βουνά και λίμνες μεταξύ τους. Βλέπω ότι έχετε συλλέξει μαγνήτες ψυγείο για τα ταξίδια τους, όπως ringtones μου. Χαιρετώ, αγκαλιάσει και να στέλνει φιλιά.

4. Hello dear Magda,
    Wonderful pictures. Great to see that amazing place. Shot 32 is fantastic with that view over the rocks. And a nice shop on your last picture.

Many greetings,
    Marco

5. dear magda, those pictures are brillant and spain has a lot of things to see and wonderful nature.
    filakia!

6. Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς, αγαπητή μου Μαγδα στα τόσα υπέροχα που να προσφέρεις.
    Πάντως να συμφων¨ησω μερ την καλή μυ φίλη Αστοριανή στο σεβασμό των ανθρώπων προς το περιβάλον.
    Νάσαι καλά αγαπητή μου. Την αγάπη από όλους μας.

7. Αχ Μαγδα .....ελατε μαζί μου είπες ...αλλα ζαλίστηκα λιγακι με τόσες στροφές ..χαχαχα......και έχει ήλιο και ζεστάθηκα ....
    καλο βραδυ Μαγδα μου ..να σαι καλά ...φιλακια

8. Μα τί όμορφα μέρη είναι αυτά!!!Πόσο θα ήθελα βα βρεθώ εκεί κάποια μέρα! Σκέτη απόλαυση ήταν και αυτή σου η ανάρτηση, Μάγδα μου!!!
    Φιλιά και καλή Κυριακή!!!!
    Κι εμείς αγοράζαμε μαγνητάκια απ' όλα τα μέρη που επισκεπτόμασταν!!

9. I've been over there a few years ago.A the lakes, did not I went up by the abundant fog.

I have posted photos on my blog about that and some coincides with teh yours.

Kisses

10. Boa tarde, bela selecção de fotos bem captadas com me transporta para dentro delas, assim poder apreciar os belos e lindo locais por onde passeou, as montanhas das Astúrias é fantástica.
    AG

11. Σπήλαιο , καταρρακτες, πρασινο! Ποση ομορφια!

12. Τέλειο το ταξίδι που μας έκανες Μάγδα!! Πανέμορφα μέρη που θα ήθελα πολύ να επισκεφθώ αλλά έστω κι έτσι τα γνωρίζω. Ευχαριστούμε πολύ!!!!
    Την καλημέρα μου!

13. Veo por tus fotos que sigues por Asturias, preciosos también los Lagos, Covadonga y Cangas de Onis, buen reportaje fotografico.

Saludos.

14. καλημερα και καλη εβδομαδα αγαπημενη μου
    οπως παντα η ξενάγησή σου μοναδική

15. Encantador lugar!
    Gratos recuerdos me han traido estas bonitas fotografías de mi visita, hace unos años, a este bello rincón de España.
    Un abrazo.
    Ramón

16. Φανταστική ιστορία σας εδάφη της Αστούριας, τις λίμνες, τα χωριά της και εκείνες τις όμορφες γωνιές του τόπου που με έχει στην αγάπη από τότε που επισκέφθηκε χρόνια πριν.
    Ένα μεγάλο φιλί.

17. Dear Magda – I’ve never been to Spain and I think my knowledge about Spain is very limited. This mountainous part is so wonderful. The Holy Cave and the chapel in the huge rock is so impressive. Thanks for sharing. Have happy days ahead.