Παρασκευή 11 Μαΐου 2018

SORRENTO ITALY

Κάνετε κλικ για μεγέθυνση της κάθε φωτογραφίας.

Click photo to enlarge.

Σήμερα θα επισκεφθούμε το Sorrento, στα Ναπολιτάνικα Surriento (ποιος δεν θυμάται το παραδοσιακό Ναπολιτάνικο τραγούδι του 1905 "Torna a Surriento", που το τραγούδησαν όλοι οι σπουδαίοι τενόροι και άλλοι διάσημοι τραγουδιστές)!

Το Σορέντο είναι μία ιδιαίτερα κομψή πόλη, κοντά στην Napoli (21 χλμ.), γεμάτη παλιά και καινούργια αριστοκρατικά ξενοδοχεία, με τιμές για όλα τα βαλάντια.

Δεν έχει παραλίες, γιατί βρίσκεται κτισμένη σε ένα οροπέδιο με ψηλούς βράχους, στην χερσόνησο Sorrentine και ατενίζει την Νάπολι, την Πομπηία, τον Βεζούβιο και το Κάπρι.

Εμείς πήγαμε για μία ημέρα στο Σορέντο, όταν επισκεφθήκαμε την Costiera Amalfitana, αυτήν την καταπληκτική ακτή της Ιταλίας! Μπορείτε να την βρείτε όλη λεπτομερώς, στο blog μου.

Σήμερα θα σας δείξω το τελευταίο κομμάτι της Costiera Amalfitana, από το Positano μέχρι το Sorrento.

Το Positano, είναι το τελευταίο χωριό της ακτής Amalfi. Το αποκαλούν και "κάθετο" χωριό, γιατί τα σπίτια ξεκινούν από το βουνό και κατεβαίνουν αμφιθεατρικά, μέχρι την θάλασσα!

Δείτε το, όπως το φωτογράφισα από το πλοίο που μας πήγε στο Κάπρι.

Εμείς όμως σήμερα θα πάμε οδικώς στο Σορρέντο, διασχίζοντας τον φιδογυριστό δρόμο της εκπληκτικής Costiera Amalfitana!
Η διαδρομή μας είναι 18 χλμ. Ξεκινάμε...
Δείτε και τον χάρτη, για να καταλάβετε καλύτερα το οδοιπορικό μας.

Στις επόμενες φωτογραφίες και όσο διασχίζουμε το Positano, διακρίνονται τα νησιά Li Galli ή Σειρηνούσες, απ΄όπου πήρε το όνομα του το Σορέντο.

Είναι σύμπλεγμα τριών νησιών, που κατά την μυθολογία γυναίκες γοργόνες μάγευαν τους περαστικούς ναυτικούς με το τραγούδι τους και εκείνοι κατακρημνιζόταν στους βράχους.

Ο Οδυσσέας όταν πέρασε από κει, είχε φροντίσει να "βουλώσει" τα αυτιά των ναυτών του με κηρήθρα και ο ίδιος δέθηκε σε ένα ιστίο για να μην υποκύψει στην γοητεία των σειρήνων.

Το Gallo Lungo, το μεγάλο νησί, φιλοξένησε στην αρχή ένα μοναστήρι και μετά μία φυλακή.
Στην συνέχεια το 1919 το νησί αγοράστηκε από τον Leonide Massine, Ρώσο χορογράφο και χορευτή και μετά τον θάνατο του, αγοράστηκε από τον διάσημο Ρώσο χορευτή Rudolf Nureyev, ο οποίος έζησε εδώ μέχρι τον θάνατο του.

Σήμερα ανήκει σε ένα επιχειρηματία-ξενοδόχο από το Σορέντο. Μπορεί κάποιος να κολυμπήσει ελεύθερα στα πεντακάθαρα και γεμάτα θαλασσινούς θησαυρούς νερά, αλλά όχι να επισκεφθεί τα νησιά.

Μπορείτε να διακρίνετε τα νησάκια Li Galli

To Positano, όπως και όλη η ακτή Amalfi, έχει πολύ τουρισμό.

Και πάλι τα νησάκια Li Galli, πιο κοντά μας

Ήδη βρισκόμαστε στην περιοχή του Σορέντο, που είναι γεμάτη από ελιές και πολλές λεμονιές!

Στους ελαιώνες του Σορέντο, είδα τα πράσινα δίχτυα για το μάζεμα της ελιάς, να είναι μαζεμένα ψηλά, μονίμως, εν αντιθέσει με τους δικούς μας ελαιοπαραγωγούς, που απλώνουν τα δίχτυα τους και όταν τελειώσει το μάζεμα της ελιάς, τα σηκώνουν. Παρατηρείστε στην επόμενη φωτογραφία.

Το Σορέντο με τους ψηλούς βράχους του, απλώνεται μπροστά μας

Αριστερά στην επόμενη φωτογραφία, ο επιβλητικός Βεζούβιος, το ξακουστό βουνό-ηφαίστειο, που με την τρομερή έκρηξη του στις 24 Αυγούστου 79 μ.Χ κατέστρεψε την Πομπηία κι άλλες πλησιέστερες πόλεις.
Ο φονικός σεισμός κατέστρεψε μεγάλο μέρος του Σορέντο.

Βλέπουμε την πόλη από ψηλά

Είναι κατάφυτη!

Και πολύχρωμη!

Το Σορέντο ιδρύθηκε από Έλληνες, μάλιστα δε ο θρύλος λέει, από τον εγγονό του Οδυσσέα το 474 και 420 π.Χ.
Τα στοιχεία από την Ελληνική επιρροή, υπάρχουν μέχρι σήμερα! Όπως ένα μέρος των Ελληνικών τειχών άμυνας της πόλης.

Υπάρχει και ένας κόκκινος περιστερώνας πάνω στα κάστρα

Μετά από τους Έλληνες, η πόλη βρέθηκε υπό την Ρωμαϊκή επιρροή, μετά ήρθαν οι Λομβαρδοί, μέχρι που έγινε Δουκάτο.

Τα τείχη ξανακτίστηκαν τον 16ο αιώνα για να προστατεύσουν την πόλη από τους Τούρκους.

Ήδη το λεωφορείο διασχίζει το κέντρο της πόλης που είναι η Piazza Tasso, που πήρε το όνομα της προς τιμήν του ποιητή Torquato Tasso.

Βλέπουμε την κίτρινη περίτεχνη πρόσοψη της εκκλησίας del Carmine από τον 16ο αιώνα.

Το λεωφορείο μας SITA Bus, που διασχίζει όλη την περιοχή Αμάλφι, έφτασε στην πλατεία Piazza Giovanni Battista de Curtis, όπου είναι το τέρμα του.
Στην πλατεία βρίσκεται ο σιδηροδρομικός σταθμός Circumvesuviana από το 1890, ο οποίος εξυπηρετεί όλη την περιοχή που βρίσκεται στον κόλπο της Napoli. Πολλοί τουρίστες χρησιμοποιούν αυτό το τρένο.

Είναι γεμάτος λουλούδια και μπροστά του βρίσκεται το άγαλμα του Giovanni Battista de Curtis, διάσημου Ναπολιτάνου συγγραφέα, στιχουργού, σεναριογράφου.

Στην πλατεία επίσης βρίσκεται και ένα μεγάλο πάρκινγκ,το οποίο καλύπτεται εξ ολοκλήρου με μπουκαμβίλιες!

Κατεβήκαμε από το λεωφορείο και κάναμε έναν σύντομο περίπατο στο ιστορικό κέντρο της πόλης. Το ιστορικό κέντρο ξεκινάει από την Piazza Tasso. Βλέπουμε τα ακριβότερα υπερπολυτελή ξενοδοχεία του Σορέντο, σκαρφαλωμένα στους ψηλούς βράχους της πόλης!

Ένα υπέροχο παγωτό στο χέρι και βόλτα στα στενά σοκάκια

Η Ιταλία έχει εξαιρετικό παγωτό, σ΄όλες τις πόλεις της!

Η Piazza Sant' Antonino όπου και ο ομώνυμος Ναός, όπου φυλάσσονται τα λείψανα του Αγίου Αντωνίου.

Στην ίδια πλατεία βρίσκεται το Μουσικό Σχολείο για μικρά παιδιά (Conservatorio di Santa Maria delle Grazie) και μπροστά από το κτίριο το άγαλμα του Sant Antonino Abbate.

Όμορφη πλατεία με μικρά μαγαζιά που πουλούν τοπικά προϊόντα

Σε λίγο από ψηλά αντικρίζουμε το λιμάνι του Σορέντο (Marina Piccola), απ' όπου φεύγουν τα πλοία, για Κάπρι, Νάπολι και ακτή Αμάλφι. Βλέπουμε εδώ παρκαρισμένα πούλμαν, ιδιωτικά αυτοκίνητα και πολλά μηχανάκια!

Αριστερά στην φωτογραφία, βλέπετε καμπίνες κίτρινες και μπλε πολυθρόνες για ηλιοθεραπεία.

Η θέα είναι υπέροχη στους βράχους της πόλης, όπου στην πρώτη σειρά βρίσκονται τα πιο πολυτελή ξενοδοχεία!

Το πόσο φιλικοί είναι οι γλάροι της Αδριατικής, θα το έχετε διαπιστώσει από τις φωτογραφίες μου, τόσο της Ιταλίας, όσο και της Κροατίας! Όπως αυτός, ήμουν δίπλα του με την φωτογραφική και καμάρωνε:)

Μετά απ αυτήν την θαυμάσια θέα, ξαναγυρίσαμε στην παλιά πόλη, που είναι πολύ κοντά, είδαμε τον Καθεδρικό Ναό του Sorrento, ο οποίος είναι αφιερωμένος σε δύο Αγίους, Φίλιππο και Ιάκωβο. Κτίστηκε τον 15ο αιώνα.

Το εσωτερικός του

και το εντυπωσιακό καμπαναριό του με το ρολόι

Γύρω του γραφικά στενάκια, πολύχρωμα, με λεμονιές και τοπικά προϊόντα.

Γραφικά ταβερνάκια και ένα κομμάτι του τείχους

και τι άλλο, από πολύχρωμα μακαρόνια (Pasta),

καυτερές πιπεριές αποξηραμένες, βότανα πάσης φύσεως και πλεχτά καλάθια

Άμαξες με αλογάκια περίμεναν υπομονητικά τους τουρίστες

Βλέπετε το άγαλμα του ντόπιου ποιητή του 16ου αιώνα Torquato Tasso

Εδώ στην παλιά πόλη στην via San Cesareo, ανάμεσα σε χαριτωμένα ρεστοράν, βλέπετε δεξιά ένα κτίριο με μπλε κάγκελα και τρούλο θολωτό, επενδεδυμένο με majolica κίτρινα και πράσινα κεραμίδια, που κατασκευάζονται στην περιοχή Αμάλφι και συγκεκριμένα στο χωριό Vietri sul Mare, που είναι η πηγή των κεραμικών (Μπορείτε να το βρείτε λεπτομερώς στο blog μου, όπως όλη την ακτή Αμάλφι).

Το κτίριο είναι το Sedile Dominova του 14ου αιώνα, όπου εδώ συγκεντρώνονταν όλοι οι ευγενείς του Μεσαίωνα για να συζητήσουν πολιτικά θέματα. Ήταν και είναι μόνον για άνδρες.
Είναι το τελευταίο απομεινάρι της αριστοκρατίας, εδώ στην Καμπανία.

Οι τοιχογραφίες του είναι εκπληκτικές

και πάνω από την είσοδο βλέπουμε το οικόσημο του Σορέντο, που περιβάλλεται από αγγέλους.

Την ημέρα που πήγαμε εμείς, δηλαδή 9-5-2014 το παλάτι φιλοξενούσε μία έκθεση ζωγραφικής, όπου η είσοδος ήταν ελεύθερη.

Τα έργα του ζωγράφου

Μέσα, οι άνδρες του Σορέντο, έπιναν τον καφέ τους κουβεντιάζοντας ή διαβάζοντας εφημερίδα κι άλλοι έπαιζαν χαρτιά. Είναι εντυπωσιακά τα ενθύμια από τα οποία είναι στολισμένοι οι τοίχοι της αίθουσας. Είναι η ιστορία της πόλης.

Έξω από το ιστορικό κτίριο, μια καλλιτέχνις με ρούχα εποχής, στεκόταν ακίνητη. Τουρίστες και το καμπαναριό του Καθεδρικού.

Όταν έχουμε μόνο μερικές ώρες διαθέσιμες για να γνωρίσουμε μία πόλη, το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να ανεβούμε σε ένα ανοιχτό κόκκινο τουριστικό λεωφορείο και να δούμε τα σπουδαιότερα αξιοθέατα.
Εμείς το κάνουμε συχνά αυτό. Το ίδιο κάναμε και στο Σορέντο.

Από την παλιά πόλη, σε 10΄επιστρέψαμε στην Piazza de Curtis και ανεβήκαμε στο κόκκινο ανοιχτό λεωφορείο. Πριν -4- χρόνια το εισιτήριο ήταν 12 ευρώ το άτομο, η δε βόλτα διαρκεί 1 ώρα και 10 λεπτά.
Ελάτε μαζί μας. Είχα κρατήσει το έντυπο και το φωτογράφισα για να δείτε την διαδρομή.

Διασχίζουμε την πόλη και πάμε προς την περιοχή των Καπουτσίνων, δυτικά της πόλης. Μας δίδεται η ευκαιρία να γνωρίσουμε τους δρόμους, τα κομψά σπίτια, τις επαύλεις.

Αριστερά μας, το κίτρινο κτίριο καθώς και ο περιβάλλον χώρος των τριών στρεμμάτων, είναι το πολυτελές 5 αστέρων ξενοδοχείο Parco dei Principi, με ιστορία τριών αιώνων, όταν για πρώτη φορά ήταν Μοναστήρι Ιησουϊτών. Φτάνει μέχρι την θάλασσα.

Βρισκόμαστε στην Piazzetta Marinella, μια μικρή πλατεία, με υπέροχη θέα, στο Sant 'Agnello, 60 μ. πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας!

Εδώ βρίσκεται ένα καφέ-ρεστοράν, που κάτω απ αυτό υπάρχει ασανσέρ που κατεβαίνει στην θάλασσα, όπου βρίσκονται πλατφόρμες ηλιοθεραπείας και δημόσια πισίνα.

Από την μικρή πλατεία έχουμε μια θαυμάσια θέα προς τα δεξιά της βίλας Nicolini και του Βεζούβιου.

Οι πλατφόρμες που βλέπετε, ανήκουν στα ακριβά ξενοδοχεία που είναι ψηλά, πρώτα στους βράχους, και έχουν ξαπλώστρες και όλα τα σχετικά για τους πελάτες τους.

Συνεχίζουμε την βόλτα μας, πάντα ανάμεσα σε κομψές βίλες και εξωτικά δέντρα!

Δεξιά μας το πολυτελές Grand Hotel Cocumella, 5 αστέρων από το 1777, παλαιός τόπος Ιησουϊτών.Κι αυτό φτάνει μέχρι την θάλασσα.

Συνεχίζουμε, πάντα στο Sant 'Agnello

Περνάμε μπροστά από το γήπεδο ποδοσφαίρου του Σορέντο, που είναι εδώ από το 1950.

Οι Ιταλοί, έχουν έναν πολύ ωραίο τρόπο κλαδέματος των πεύκων. Τα κάνουν σαν ομπρέλα και είναι εντυπωσιακά!

Μια φευγαλέα άποψη του λιμανιού

Περνάμε μπροστά από ένα εξαιρετικό μουσείο του 18ου αιώνα, το Museo Correale di Terranova, που μαζί με τους πανέμορφους κήπους του, δωρήθηκε στην πόλη από τους αριστοκράτες Alfredo και Pompeo Correale, το 1920.

Στεγάζει μια πλούσια συλλογή Ναπολιτάνικης τέχνης, αλλά και αντικείμενα από διάφορες χώρες.

Δυστυχώς, όταν έχεις διαθέσιμες μόνο λίγες ώρες για έναν τόπο, χάνεις πολλά...

Και ένα μέρος των κήπων του μουσείου

Είμαστε στην κεντρική πλατεία του Σορέντο και πάμε να κάνουμε το γύρο της χερσονήσου.

Η άνοιξη στον νότο της Ιταλίας, είναι εξ ίσου γλυκιά, σαν την δική μας! Ανθισμένη, ωραίος καιρός, χωρίς ενοχλητική ζέστη.

Ένα ακόμα ωραίο ιστορικό κτίριο, εδώ στην κεντρική πλατεία, το Palazzo Januzzi, όπου από το 1852, ζούσε η οικογένεια Januzzi.
Από το 2011 τα εγγόνια της οικογενείας, μετέτρεψαν το παλάτι σε ξενοδοχείο. Μπροστά το μπαράκι, ήταν γεμάτο κόσμο!

Διασχίζουμε την κεντρική λεωφόρο, ανάμεσα από τα χρωματιστά σπίτια.

Το κομψό κτίριο της Αρχιεπισκοπής του Sorrento και ο καθεδρικός Ναός του. Δεσπόζει το καμπαναριό του.

Συνεχίζουμε...

Περνάμε μπροστά από το νοσοκομείο San Leonardo di Castellammare του Σορέντο

Βλέπουμε μπροστά μας μια καταπράσινη πλαγιά, όπου σπίτια και ξενοδοχεία, είναι κτισμένα ψηλά και έχουν απέραντη θέα στον κόλπο της Napoli.

Βλέπουμε συνέχεια μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα

Από ψηλά βλέπουμε την Marina Grande του Σορέντο και αριστερά απέναντι το ηφαίστειο Βεζούβιος.

Όσο απομακρυνόμαστε από τα ψηλά βράχια του Σορέντο, οι ακτές γίνονται πιο προσιτές.

Πάλι βλέπουμε ξενοδοχεία σκαρφαλωμένα στους βράχους, με μια άπλετη θέα στην θάλασσα,

αλλά και παλιές επαύλεις

Φτάσαμε στην πλατεία του προαστίου Capo di Sorrento, όπου βλέπουμε το παλιό καμπαναριό

Από ΄δω και πέρα, περνάμε σε ένα γειτονικό δήμο του Σορέντο, που ονομάζεται Massa Lubrense. Αποτελείται από την κυρίως πόλη και από 17 γραφικά χωριά, γεμάτα ελιές, εσπεριδοειδή και πευκοδάση. Απέχει μόλις ένα τέταρτο από το Σορέντο και καταλαμβάνει όλη την άκρη της χερσονήσου Sorrentine.

Έχουμε πλέον μια απόλυτη θέα στο νησί Capri (μπορείτε να το βρείτε στο blog μου με πλήρη ξενάγηση, όπως όλα).

Δείτε τα κτήματα με τις ελιές και τα λεμόνια

Βρισκόμαστε στο κέντρο της πόλης και βλέπουμε το Δημαρχείο της Massa Lubrense.

Και μετά στην Largo Vescovado 1, βλέπουμε τον παλιό Καθεδρικό Ναό Santa Maria delle Grazie, από το 1512.
Το 1980 ένας δυνατός σεισμός προκάλεσε μεγάλες καταστροφές, οι οποίες αποκαταστάθηκαν μετά 16 χρόνια.

Συνεχίζοντας βλέπουμε ένα πολύ μεγάλο κτιριακό συγκρότημα με έναν Πύργο, που περιβάλλεται από πολλά στρέμματα με καλλιέργειες εσπεριδοειδών.

Λέγεται "Il Torrione" και ιδρύθηκε το 1600 από τους Ιησουίτες. Αρχικά ήταν κολέγιο.

Το λεωφορείο κινείται στην Via IV Novembre, από την οποία έχουμε μια πανοραμική θέα στο λιμάνι της Massa Lubrense, την Marina Lobra.

Βλέπουμε να δεσπόζει το Ιερό της Madonna della Lobra, από το 1528 και στο βάθος ο Βεζούβιος.

Λίγο παρακάτω βλέπουμε τα κοιμητήρια της περιοχής Punta Lagno.

Καταπράσινη είναι η χερσόνησος της Punta Campanella

Εδώ υπήρχε ιερό προς τιμήν της θεάς Αθηνάς. Επίσης εδώ, έχουμε την ένωση των δύο κόλπων, του κόλπου της Napoli και του κόλπου του Salerno.

Σώζεται επίσης ο Πύργος-Φάρος στο άκρον της χερσονήσου, ακριβώς απέναντι από το Κάπρι. Την φωτογραφία την τράβηξα από το καράβι, όταν πηγαίναμε στο Κάπρι.
Εκεί υπήρχε μία καμπάνα, που ειδοποιούσε για την άφιξη των Σαρακηνών πειρατών.

Το Κάπρι είναι πια πολύ κοντά μας.

Το τουριστικό λεωφορείο "χάνεται" μέσα στο πράσινο, στα εσπεριδοειδή και στα ελαιόδεντρα!

Ψηλά, μια ανάσα από την θάλασσα, η εκκλησία του Sant'Andrea Apostolo - Marciano, κτισμένη το 1300.

Συνεχίζουμε πάντα στην περιοχή της Massa Lubrense

Είναι υπέροχο να κάθεσαι στην πιτσαρία MiraCapri και να έχεις απέναντι σου το υπέροχο Κάπρι!

Αμέσως μετά ένα ξενοδοχείο από τα τόσα πολλά της περιοχής

και φτάσαμε στο Termini. Το λέει το όνομα του, το τελευταίο χωριό, ψηλά, της Massa Lubrense.
Το μικρό αυτό χωριό, είναι η ιδανική αφετηρία για πολύ ενδιαφέρουσες πεζοπορίες στον άκρον της χερσονήσου Sorrentina.

Στον τοίχο ενός παρατημένου ρεστοράν, υπάρχει ένας μεγάλος χάρτης του Termini, με όλα τα σημεία ενδιαφέροντος.

Λίγο παρακάτω συναντούμε την εκκλησία Santa Maria della Neve του 1588.

Ήδη διασχίζουμε το μεγαλύτερο χωριό της Massa Lubrense, SANT'AGATA SUI DUE GOLFI. Λέγεται έτσι, γιατί, όπως σας εξήγησα και παραπάνω, έχει μια θαυμάσια θέα στους δύο κόλπους και συνδέεται απ΄ευθείας με τον δρόμο της Costiera Amalfitana.

Οι πρώτοι κάτοικοι του ήταν Έλληνες. Στο βάθος του δρόμου διακρίνεται η εκκλησία Santa Maria delle Grazie

Το γαλάζιο τρενάκι κάνει ένα γύρο στα κυριότερα αξιοθέατα της περιοχής, τα οποία είναι γύρω από το χωριό SANT'AGATA SUI DUE GOLFI.

Το λεωφορείο περνάει ανάμεσα από ανθισμένα σπάρτα

και από τα τελευταία σπίτια του χωριού,

απ΄όπου έχουμε μια πανοραμική θέα του Σορέντο!

Τα ανθισμένα δέντρα, σχεδόν μας ακουμπούν

Η βόλτα τελειώνει, γιατί φτάσαμε στο Σορέντο

Εδώ τελείωσε μια υπέροχη μέρα στο γοητευτικό και κομψό Sorrento!

Σας ευχαριστώ θερμά για την επίσκεψη σας!