Κυριακή, 16 Νοεμβρίου 2014

ΟΔΟΝΤΩΤΟΣ ΔΙΑΚΟΠΤΟΥ - ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ - RACK RAILWAY DIAKOPTON - KALABRYTA - GREECE



Κάνετε κλίκ για μεγέθυνση της κάθε φωτογραφίας.

Click photo to enlarge.

Σήμερα θα κάνουμε την θεαματικότερη διαδρομή των Βαλκανίων!!!
Θα διασχίσουμε με τον ξακουστό οδοντωτό των Καλαβρύτων, το φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού, όπου το τρένο και ο ποταμός συμπορεύονται, για να μας χαρίσουν μια συναρπαστική εμπειρία!!!

Θα σας το δείξω βήμα-βήμα, για να το θυμηθείτε όσοι το επισκεφθήκατε και να προτρέψω αυτούς που δεν το γνωρίζουν, να το επισκεφθούν οπωσδήποτε!

Πάμε να βγάλουμε εισιτήρια. Το εισιτήριο κοστίζει 19 ευρώ μετ΄επιστροφής κατ΄άτομον. Τα ωράρια προτιμώ να μην σας τα αναφέρω, μήπως αλλάζουν κατά εποχές, οπότε καλύτερα να τα βρείτε στο Ίντερνετ. Εμείς αφήσαμε το αυτοκίνητο στο ξενοδοχείο των Καλαβρύτων, κατεβήκαμε με το τρένο των 9.57 στο Διακοπτόν και επιστρέψαμε σχεδόν αμέσως με των 11.15.
Η διαδρομή διαρκεί μία ώρα για κάθε δρομολόγιο.


Το επόμενο κολάζ φωτογραφιών μας δείχνει μια αφίσα του σιδηροδρόμου και ένα μπιμπελό που μας δείχνει πως από τα πολύ παλιά χρόνια, που δεν υπήρχαν δρόμοι, αυτός ο σιδηρόδρομος ήταν ο μοναδικός τρόπος να ταξιδεύουν οι άνθρωποι από την περιοχή των Καλαβρύτων.


Είχαμε την τύχη να έχουμε τις πρώτες δύο θέσεις και μια πολύ ευχάριστη παρέα, ενός γκρουπ τουριστών από την Μαλαισία! Γελαστοί, φιλικοί, ενθουσιώδεις!!!


Το τρένο ξεκίνησε στην ώρα του και μας έδωσε τις πρώτες όμορφες εικόνες από τα σπίτια των Καλαβρύτων!




Λίγο παρακάτω μία φάρμα αλόγων


Ένα γραφικό γεφυράκι


Και τα χρυσαφένια χρώματα του φθινοπώρου


Ένα χαρακτηριστικό σιδηροδρομικό κτίριο. Εδώ πρέπει να πούμε ότι το τρένο αυτό εγκαινιάστηκε στις 10 Μαρτίου του 1896!!!! και η μηχανή του ήταν ατμοκίνητη, ο θρυλικός Μουντζούρης! Τότε η διαδρομή διαρκούσε 2,5 ώρες.


Μετά το 1959 ήρθαν καινούργιοι συρμοί και η διαδρομή μειώθηκε στα 85΄.
Το 1967 εισάγεται η ντιζελοκίνηση και από το 2009 πηγαινοέρχονται υπερσύγχρονα τρένα. Όμως έμαθα από τον σταθμό με χαρά, ότι σύντομα θα επανέλθει ο Μουντζούρης!


Η πρώτη γέφυρα από τις 49 συνολικά γέφυρες, μεταλλικές και πέτρινες τοξωτές, που άντεξαν και αντέχουν εξαιρετικά στον χρόνο!


Το εκπληκτικό αυτό τρενάκι είναι έργο, που κατασκευάστηκε επί πρωθυπουργίας του Χαριλάου Τρικούπη, το 1896 όπως προείπα, του μακροβιότερου πρωθυπουργού εν Ελλάδι (7 φορές βγήκε πρωθυπουργός).


Η ζεύξη Ρίου και Αντιρίου επίσης, ήταν δική του ιδέα, που όπως είδαμε σε προηγούμενες αναρτήσεις, υλοποιήθηκε μετά από έναν αιώνα σχεδόν, με την κατασκευή της υπέροχης γέφυρας κατά το 2004 που φέρει και το όνομα του!


Επίσης η διάνοιξη της διώρυγας της Κορίνθου οφείλεται στον Χαρίλαο Τρικούπη, που ήταν εξαιρετικά προοδευτικός και εκσυγχρονιστής! Να τρία θαυμαστά έργα στην Πελοπόννησο!


Φθάσαμε ήδη στον πρώτο μας σταθμό, στην Ζαχλωρού.





Φύγαμε από την Ζαχλωρού και συνεχίζουμε πάντα κατά μήκος του ποταμού. Εδώ πρέπει να σας πω ότι είναι πολύ δύσκολη η φωτογράφιση μέσα από το τρενάκι, γιατί δεν προλαβαίνεις, τα τοπία διαδέχονται το ένα μετά το άλλο, γρήγορα, το τρένο μέσα φωτίζεται και δυσκολεύει.
Κατά γενική ομολογία, μόνον οι πεζοπόροι του φαραγγιού, που είναι πάρα πολλοί, μπορούν να πάρουν εξαιρετικές φωτογραφίες του τοπίου.





Θα δείτε ένα από τα 6 τούνελ, που λέγεται και "Πόρτες" γιατί όπως φαίνεται και στην φωτογραφία, υπήρχαν βαριές σιδερένιες πόρτες και στις δύο άκρες του τούνελ, που έκλειναν για να μην περνούν οι άνθρωποι δωρεάν, αλλά να χρησιμοποιούν το τρένο.

Παλιότερα τις Πόρτες τις ονόμαζαν Διαβολοποριά (πορεία του διαβόλου).

Εδώ είναι το στενότερο σημείο. Αξίζει να αναφερθούμε στο γεγονός ότι οι γραμμές του οδοντωτού, είναι οι πιο στενές στην Ευρώπη! Μόλις 75 εκατοστά πλάτος έχουν!

Προσέξτε στο δεξί μέρος της επόμενης φωτογραφίας φαίνονται δύο τεράστιοι βράχοι, με μια σχισμή ελάχιστη ανάμεσα τους, που την καλύπτει ένα μικρό γεφυράκι'


Για την σχισμή αυτή μεταξύ των βράχων, λέει η μυθολογία, ότι όταν ο Ηρακλής έπιασε τον Ερυμάνθιο κάπρο, τον κουβαλούσε να τον πάει στον Ευρυσθέα.
Οι τεράστιοι βράχοι όμως τον εμπόδιζαν, γι αυτό έδωσε μια σπαθιά και τους χώρισε στα δύο.
Άλλος μύθος λέει ότι πήγαινε στην αγαπημένη του Βούρα, εξ ου και Βουραϊκός ποταμός, οι βράχοι τον εμπόδιζαν και τους έσκισε στα δύο με το σπαθί του.



Και λίγο κουνημένη η φωτογραφία μου από την μικρή παλιά γέφυρα που ενώνει τους βράχους. Μόνο οι πεζοπόροι μπορεί να την διαβούν και με εξαιρετική προσοχή, διότι είναι μισοκαταστρεμμένη και πολύ επικίνδυνη. Από κάτω χάσκουν οι βράχοι και το ποτάμι.


Λόγω κατολισθήσεων έγιναν ισχυρές αντιστηρίξεις όπως βλέπουμε κι εδώ












Οι περιπατητές τραβιούνται στην άκρη και μας βγάζουν φωτογραφία! Πρέπει να ξέρουν τις ώρες διέλευσης του τρένου, γιατί περπατούν πάνω στις γραμμές και το χειρότερο είναι ότι διασχίζουν το τούνελ. Και το τρένο χωράει ίσα-ίσα στο τούνελ, άρα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί.







Εδώ σε μια στροφή, φαίνεται πολύ ωραίο το ποτάμι



Στις επόμενες δύο φωτογραφίες προσέξτε στην μέση της γραμμής το "δόντι" δηλαδή τον οδοντωτό άξονα, που επιτρέπει στο τρένο να ανεβεί από το Διακοφτό που είναι στην παραλία, στα Καλάβρυτα που έχουν υψόμετρο 750 μ.

Το ίδιο "δόντι" χρησιμεύει και στην κάθοδο για να φρενάρει το τρένο ομαλά στις μεγάλες κατωφέρειες.


Δηλαδή ανεβαίνει σε κλίση 25% ενώ τα κανονικά τρένα καλύπτουν κλίσεις έως 9-10% !

Αυτές τις πολύτιμες πληροφορίες τις βρήκα σε ένα ενδιαφέρον μπλογκ της Αστικής Σπηλαιολογίας http://urbanspeleology.blogspot.gr/











Πολύ γρήγορα το τρένο θα περάσει τώρα τον μεγάλο καταρράκτη, που είναι πολυφωτογραφημένος από πεζοπόρους, γιατί είναι θαυμάσιος!

Περνάμε κολλητά στον βράχο, που στην δική μου φαντασία έχει ανθρώπινη μορφή, με μύτη, φρύδια, ρυτίδες στο μέτωπο και στόμα, δείτε το προσεκτικά στην μέση της φωτογραφίας, σαν ένα πρόσωπο να βλέπει προς τα κάτω


Και μετά όσο πρόλαβα τον μεγάλο καταρράκτη


Οι Γάλλοι επιστήμονες που ανέλαβαν τον σχεδιασμό του οδοντωτού το 1894, είχαν προτείνει να γίνει στην θέση αυτή, ένας υδροηλεκτρικός σταθμός, που θα παρήγαγε ηλεκτρική ενέργεια από τους καταρράκτες και θα έδινε ηλεκτροκίνηση στο τρένο. Αυτό όμως δεν έγινε ποτέ.




Στο τούνελ που θα μπούμε τώρα, που είναι το μεγαλύτερο, έχει και φωταγωγούς



Από εδώ που είναι η θέση "Δικαστήριο" (θα σας εξηγήσω παρακάτω στην κατάλληλη φωτογραφία γιατί αποκαλείται έτσι) τράβηξα ένα ολιγόλεπτο βίντεο για να σας μεταφέρω την μαγεία που ένοιωσα, διασχίζοντας αυτήν την καταπληκτική φύση! Δείτε το, κρατάει ελάχιστα.



Από εδώ και μέχρι το Διακοφτό, θα βλέπουμε βουνά τεράστια, με τρύπες, με σχισμές,με θάμνους γαντζωμένους επάνω τους και το ποτάμι να κυλάει ήσυχα.







Εδώ σε μια στροφή φαίνεται και η γραμμή του τρένου


Στο βουνό σαν να υπάρχει χαραγμένη γραφή








Και η τελευταία εικόνα πριν μπούμε στο Διακοφτό


Φθάσαμε στον σιδηροδρομικό σταθμό του Διακοπτού ή Διακοφτού, που είναι γνωστός εδώ και 100 χρόνια για τον οδοντωτό του, αλλά το Διακοφτό το γνωρίζουμε και ως την γενέτειρα του σπουδαίου μας και αξέχαστου ηθοποιού Διονύση Παπαγιαννόπουλου.


Εκτεθειμένη στον κήπο, η παλιά ατμομηχανή του Μουντζούρη!
Φωτογραφιζόταν μαζί της οι φίλοι από την Μαλαισία.


Φύγαμε αμέσως και αυτή την φορά οι θέσεις μας ήταν στο μεσαίο βαγόνι αριστερά όπως θα ανεβαίναμε στα Καλάβρυτα. Και έτσι θα γνωρίσουμε και την άλλη πλευρά του φαραγγιού.

Το μόνο κακό ήταν ο δυνατός ήλιος στα μάτια μου :(

Ξεκινήσαμε για τα 22 χλμ. της επιστροφής μας προς τα Καλάβρυτα.

Πριν αρχίσουν οι αναβάσεις , ένα ζευγάρι οδοιπόρων καμάρωνε το τρένο μας


Κόκκινοι τεράστιοι βράχοι



Στην επόμενη φωτογραφία φαίνεται το "Δικαστήριο". Άνω δεξιά σε ένα κοίλωμα του βράχου σταλακτίτες και σταλαγμίτες σχημάτισαν μια "αίθουσα Δικαστηρίου" ! Κάτω στο βάθος η πυκνή βλάστηση δεν αφήνει τα νερά του ποταμού να φανούν.


Εδώ στην πολύχρωμη και γεμάτη ήλιο φωτογραφία, μπορούμε να ξεχωρίσουμε το νερό που τρέχει μέσα από τους βράχους


Στην επόμενη είμαστε ψηλά στην γέφυρα με το τρένο και αντικρίζουμε τους πελώριους βράχους. Εδώ δεν φαίνεται το ποτάμι


Κατολισθήσεις


Κι ανάμεσα τους ένα σωρό είδη φυτών ανθισμένων




Συνεχίζει το τρένο να κινείται ψηλά στις γέφυρες




Φθινοπωρινά χρώματα και εικόνες της τοξωτής γέφυρας



Κομμάτια μεγάλα αντιστήριξης



Οδοιπόροι που τραβήχτηκαν στην άκρη μέχρι να περάσει το τρένο


Φθάσαμε στο σημείο "Πόρτες"



Νάτο πάλι και το κατεστραμμένο γεφυράκι στην σχισμή των βράχων


Το ποτάμι και γύρω του πλατάνια και πλούσια βλάστηση!




Η στάση του Μεγάλου Σπηλαίου, που είναι κτισμένο πάνω από το φαράγγι του Βουραϊκού


Και μετά η Ζαχλωρού και μια ταβέρνα πάνω στον Βουραϊκό ποταμό, κατάφυτη, με την πινακίδα της που γράφει " Καλώς ήρθατε στην ταβέρνα μας- Αντώνης και Πόλυ".


Τα χρώματα του φθινοπώρου παρόντα


Μία από τις τελευταίες στροφές και το τρένο μπαίνει στην τελική ευθεία του για τον σταθμό των Καλαβρύτων.


Ένα συναρπαστικό ταξίδι στην υπέροχη φύση της πατρίδας μας, έφθασε στο τέλος του.
Πιστεύω ότι το ιδανικό είναι να κάνεις το ταξίδι με το τρενάκι όπως εμείς και όποιος το αντέχει να κάνει ή όλη την πεζοπορία που διαρκεί 6-7 ώρες, ή μέρος αυτής.

Το τρένο έφτασε στα Καλάβρυτα. Αυτό είναι το γκαράζ της αμαξοστοιχίας



Αποχαιρετούμε τον σταθμό του τρένου


αλλά και την ιστορική, μαρτυρική και πανέμορφη πόλη των Καλαβρύτων!


Την επόμενη φορά θα συνεχίσουμε το οδοιπορικό μας στην Πελοπόννησο.

Ως τότε σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την επίσκεψη σας!

32 σχόλια:

  1. un magnifique voyage comme une expédition! impressionnant ... mais les ponts ne sont pas tombés et le tunnels sont restés debout et tu es toujours là :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ciao Cara amica, le bellissime foto sono la testimonianza di quanto sia stato emozionante questo viaggio
    un caro saluto.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μαγική διαδρομή!!!
    Την έχω περπατήσει αλλά θέλω να ξαναμπώ στο τρενάκι!!
    Πολύ ωραία παρουσίαση!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Hello Magda,
    What a fantastic shots!! Great to see this train driving in this wonderful area.
    That must be nice to enjoy this view. Wonderful shots!!
    On my work I drive cargo trains, that's why I like this shots of you so much. Thanks!!

    Kind regards,
    Marco

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για άλλη μια φορά πληρέστατο το ρεπορτάζ !!!
    Καημό την έχω χρόνια αυτή την διαδρομή .Τώρα με έπιασε πάλι λαχτάρα.
    (μια απορία : μπορείς να κατεβαίνεις στους σταθμούς και να πάρεις το επόμενο ;με το ίδιο εισιτήριο εννοώ βέβαια )
    Έχεις πάει στην λίμνη Ζαχλωρού ;; ξέρεις πόσο απέχει απ'τον σταθμό ;;
    Καλά σε ζάλισα :-)))
    Ευχαριστώ έτσι κι αλλιώς !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φοβερά ενδιαφέρουσα διαδρομή! Ήξερα για τον οδοντωτό, αλλά δεν είχα ιδέα για το τοπίο που αντικρίζει κανείς κατά τη διαδρομή. Πολλές ομορφιές...
    Σε ευχαριστούμε πολύ για την ξενάγηση! Φιλάκια!
    Υ.Γ1: Ήσουν πολύ τυχερή που βρισκόσουν μπροστά-μπροστά, είχες την καλύτερη θέα!
    Υ.Γ.2: Ο βράχος όντως θυμίζει πρόσωπο - πολύ ιδιαίτερος σχηματισμός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τι υπέροχη βόλτα,ευχαριστώ που μας πήρες μαζί σου,είναι μαγευτική διαδρομή και δεν έχω πάει αν και το θέλω πολύ!!!!!!!!!!!
    Φιλάκια πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πόσες αναμνήσεις μου ξύπνησες αγαπητή μου Μάγδα.
    Δυο φορές έχουμε κάμει με την παρέα μου πριν χρόνια αυτή τη διαδρομή. Πάτρα, Διακοφτό, Καλάβρυτα με ξενύχρι εκεί
    Ο Βουραϊκος είναι μια ομορφιά από τις λίγες στην Ελλάδα.
    Νάσαι καλά καλή μου Την αγάπη μας σε όλη την οικογένεια.
    ΥΓ. Δεν ξέρω γιατί στα ιστολόγιά μου το δικό σου έχει τίτλο ΣΙΑΤΙΣΤΑ Μέρος Β! και βγαίνει ΟΔΟΝΤΩΤΟΣ ΔΙΑΚΟΠΤΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πωπωπω έπαθα πλάκα! Και τι κάνει στάσεις το τρενάκι για χαζέψετε τα αξιοθέατα; Σ ευχαριστούμε Μαγδα για τη βόλτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Hi Magda, wow... I sure love the train ride. Thank you so much for the amazing tour, it's so beautiful and exciting. The mountain scenery are really spectacular and exceptionally beautiful. All the places you visited so far are really beautiful, hope I'll have the chance to visit. :))

    Have a lovely week ahead,regards. Hugs to you.
    Amelia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Dear Magda – How fortunate for you to have a seat with such a great views ahead. I like to travel by train . (I also like to see trains running on a bridge from distance.) Going through many tunnels seem to symbolize our life; sometimes there are tunnels in our life and we must go through to see the light at the end of the tunnel, but train takes us comfortably while we have to move on our own. The station is so charming with lovely walls and windows. Thanks for sharing.

    Yoko

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. dear magda, this is a wonderful post! i love to see the pictures, awesome. send u some hugs, filakia!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μπραβο Μαγδα πολύ όμορφη διαδρομή !!!
    μου θυμάσαι λίγο την εκδρομή που είχα κάνει από την
    Δράμα μεχρι την Ξαντή με το τρένο ....
    πολλα φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Γεια σου Μαγδα, με τα εμπνευσμένα μαγικά σου ταξίδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εξαιρετική και πολύ κατατοπιστική ξενάγηση Μάγδα, όπως πάντα!

    Αν σου πω πως αυτή τη διαδρομή είχα προγραμματίσει να κάνω τον περασμένο μήνα αλλά δεν τα κατάφερα;; Κι αν σου πω ότι το λαχταρούσα πάρα πολύ καιρό;; κάποια χρόνια;; Κι εσύ, μαγικά μας πήρες μαζί στο τρενάκι:) Τόσο ζωντανά μας ταξίδεψες.

    Καλή συνέχεια!!!
    Σε φιλώ, να είσαι καλά!!



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Wonderful photos and post!!!
    Thank you so much for your words, dear Magda!!!:)))
    Have a good week!!!
    Besos, desde España, Marcela♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλημέρα! Δεν έχω πάει, δεν έχω δει, πολύ κρατούμενη η ανάρτησή σου και γενικώς, όλο το μπλογκ!
    Να είσαι καλά, Μάγδα! Να ταξιδεύεις, να μάς ταξιδεύεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ευχαριστούμε για το ταξίδι...
    να είσαι καλά καλή συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τι μου θύμισες! Από τις πιο φανταστικές περιοχές της ελλάδας... Έχω αναρτήσει και εγώ κάτι σχετικό, από αυτή την διαδρομή :

    http://roadartist.blogspot.gr/2011/11/blog-post_11.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Γεια Μάγδα, όπως πάντα, έχουμε χρησιμοποιήσει μια δραματική ιστορία, γεμάτη από φωτογραφίες με μια μεγάλη belleza.-
    Magnifico work.-
    Σε χαιρετώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μαγδα μου καλημερα, το μπλογκ ρολ μου λεει, αναρτηση σου πριν 2 μηνες!! Σκεψου. Αλλα σκεφτηκα να μπω στο μπλογκ σου, και βλεπω αυτο την ωραια εκδρομη μεσα απο τις πανεμορφες φωτο σου.

    Να εισια καλα φιλη Μαγδα.
    Φιλια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ..Για την ακριβεια....αναρτηση πριν 7 μηνες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη μου Μπέττυ
      Πόσες φορές έχω έρθει στο blog σου, αλλά έχεις κλειστά τα σχόλια!
      Πάντα χαίρομαι τις ωραίες φωτογραφίες σου, τις συνταγές, τους προβληματισμούς σου!
      Χάρηκα πάρα πολύ που ήρθες και σε ξαναβρήκα!
      Μόνο το καλοκαίρι σταματώ τις αναρτήσεις και ξαναρχίζω από τον Οκτώβριο!
      Ελπίζω να είστε όλοι καλά! Καταλαβαίνω ότι δεν έχεις χρόνο...
      Σου στέλνω μια μεγάλη αγκαλιά και πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  23. Είχα από χρόνια το παράπονο ότι δεν έχω ταξιδέψει με τον οδωντοτό ενώ έχω επισκεφθεί αρκετές φορές τα Καλάβρυτα. Με την υπέροχη ανάρτησή σου, με πήρες μαζί σου, Μάγδα μου, και απόλαυσα την πανέμορφη διαδρομή!!!! Νά'σαι καλά, φίλη μου!!!!!!
    Φιλάκια πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλέ πως το έγραψα....χαχαχα....οδοντωτό φυσικά!

      Διαγραφή
  24. Εξαιρετικό, Μάγδα !!!
    Μου άρεσε να κάνει αυτό το ταξίδι. Ότι πιο όμορφα τοπία. Πριν από 30 χρόνια, ότι δεν μεταφέρει οποιαδήποτε Béjar, ο σταθμός έκλεισε.
    Ευχαριστίες για τη διανομή ταξίδι σας.
    Besos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Κάτι μου έγραψες και επανήλθα να ξαναδώ όσα μου αρνήθηκε το σκοτάδι της δικής μου διαδρομής, πριν κάποιες μέρες, παρότι επιδίωξα και κράτησα τις θέσεις που μου είχες επισημάνει... Δεν σχολίασα την πρώτη φορά γιατί ένιωσα απογοητευμένος που δεν μπόρεσα "ζωντανά" να χαρώ αυτή την θαυμάσια διαδρομή. Κατά κάποιο λόγο νιώθω και άβολα που δεν το έκανα τότε μιας και θεώρησα ξέχωρη τιμή για μένα την τήρηση της υπόσχεσής σου. Παράλειψη που ζητεί συγχώρεση.
    Δέξου, λοιπόν, τις ευχαριστίες μου έστω και καθυστερημένα.

    Υ.Γ. Επισημαίνω κι εγώ το πρόβλημα στο το μπλογκ ρολ που αναφέρει άλλη, παλαιότερη ανάρτηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ♪♬° ·.
    Não é preciso dizer nada: só admirar!

    Boa semana!
    Beijinhos do Brasil.♪° ·.
    ♪♬♫° ·.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. πολύ όμορφη και γραφική διαδρομή! θα ήθελα κι εγώ να βρω χρόνο να πάω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. O que nos faz amigos é essa capacidade de sermos muitos, mesmo quando somos dois.
    Pe. Fábio de Melo
    Obrigada querida pela amizade carinhosa!
    Um doce abraço, Marie.

    ΑπάντησηΔιαγραφή